Ieder jaar vragen drie grote Duitse autotijdschriften hun lezers naar het beste oliemerk en Liqui Moly kwam opnieuw als winnaar uit de bus. "De kwaliteit van een motorolie komt niet alleen tot uitdrukking in de technische specificaties en het aantal vrijgaven door autofabrikanten, maar ook in de beleving van de automobilist", verduidelijkt eigenaar Ernst Prost. Zijn merk doet veel aan marketing, waaronder ook de Liqui Moly kalender.
Drie van de grootste automagazines vragen hun lezers om hun mening. Auto Zeitung beet het spits af. Deze vroeg haar 620 duizend lezers naar hun persoonlijke topmerken. In de categorie smeringsproducten behaalde Liqui Moly de eerste plaats – voor het vierde jaar op rij. Op de plaatsen erna volgden Castrol, Mobil en Shell. Daarna kwam de enquête van Auto Bild. Hier konden zich maar liefst 2,6 miljoen lezers uitspreken over hun beste merken. In de categorie smering wist Liqui Moly opnieuw te winnen en eindigde bovenaan – het derde jaar op rij – voor wereldmerken als Castrol en Mobil voorbleef. Als laatste publiceerde Auto Motor und Sport de enquête-uitkomst. Er waren ruim drie miljoen lezers uitgenodigd hun Best Brand te nomineren. Het resultaat bij de smeringsproducten  leverde ook hier Liqui Moly op als winnaar  -voor  het vierde jaar op rij. Castrol en Mobil eindigden op grote achterstand. Prost:  "De lezers hebben beslist dat de middelgrote onderneming Liqui Moly betere producten maakt en een betere service biedt dan al die grote wereldconcerns. Dat resultaat bevestigt de juistheid van onze strategie voor kwaliteit te gaan. In dat kader wordt momenteel wordt een twintig miljoen euro omvattend investeringsprogramma uitgevoerd, om de productie- en laboratoriumcapaciteit verder uit te breiden."

Liqui Moly GmbH uit Ulm in Zuid-Duitsland biedt een breed assortiment kwalitatief hoogwaardige producten aan, zoals motoroliën, additieven, verzorgingsproducten voor voertuigen en serviceproducten. Het merk ontwikkelt en test z’n producten in eigen laboratoria, produceert uitsluitend in Duitsland en introduceert al z’n producten zelf op de markt. Liqui Moly wordt verkocht  in 110 landen. In Nederland wordt het merk vertegenwoordigd door Rokafast in Apeldoorn, onderdeel van Rupro Beheer.