Vanaf 26 september kan het winkelende publiek terecht aan de Van Baerlestraat 74, tussen het Concertgebouw en het Stedelijk Museum. De Mazda Store in Amsterdam is een vervolg op die in Leiden, die begin november vorig jaar zijn deuren als tijdelijke pop-up store opende en inmiddels is gesloten.

De Mazda Store in een drukke winkelstraat moet het merk dichter bij de klant brengen. Het is een echte winkel, geen dealershowroom, maar wel met één of twee auto’s om de nieuwsgierigheid van de klant te prikkelen. "Niet het product maar de klant staat centraal", aldus Mazda. Naast de beleving kan de klant producten bekijken, ervaren, rijden en kopen. De Store is volgens Mazda wezenlijk anders dan een brandstore, waarbij branding voorop staat en niet de verkoop. De doelstelling is om klanten de producten daadwerkelijk te laten ervaren en indien gewenst ook te laten kopen.

Motorhuis startte in de tweede week van oktober 2013 met een nieuwe Mazda-dealervestiging in Amsterdam. Het pand aan de Van der Madeweg was als eerste in Nederland volledig conform de nieuwe Mazda-huisstijl ingericht en aangekleed. De binnenkort openende winkel aan de Van Baerlestraat betreft een pilot van zes maanden met een optie op verlenging.