Qoros won de ‘Best of the Best’ award in de ‘Corporate Publishing’ categorie voor het tijdschrift ‘Qoros & Design’. De uitgave is geproduceerd in samenwerking met het Italiaanse blad Auto & Design. In het premium blad ‘Qoros & Design’ wordt de ontwerpevolutie weergegeven die het merk heeft doorgemaakt na zijn wereldwijde debuut op de 83e autotentoonstelling van Genève. Het onafhankelijke jurycommentaar: "Qoros levert momenteel grote inspanningen om een plek te veroveren in de Europese auto-industrie. Door een technisch tijdschrift voor auto-ontwerp in te zetten als medium voor brandplacement is een zeer creatieve vorm van corporate publishing."

 

De jury wees Qoros ook aan als winnaar in vier andere categorieën. Het merk kreeg onder meer  twee awards voor ‘Exterior Volume Brand’, voor het eerste en tweede productiemodel van het bedrijf – de Qoros 3 Sedan en Qoros 3 Hatch. Qoros viel ook in de prijzen met de award ‘Brand Architecture’ voor het standontwerp op de autotentoonstelling van Geneve in 2013. De vijfde prijs, voor ‘Brand Design’, kreeg het merk voor het logo.

  

Qoros Executive Director of Design, Gert Volker Hildebrand: "Het is een grote eer om deze prijzen in ontvangst te mogen nemen namens ons internationale designteam," aldus Hildebrand. "We hebben hard gewerkt om het ontwerp en de oorspronkelijke identiteit van dit nieuwe, internationale automerk te ontwikkelen. Deze awards onderstrepen ons succes in dit vroege stadium van de opbouw van het merk Qoros."

Het Automotive Brand Contest is een internationale jaarlijkse ontwerpwedstrijd voor de autobranche. De awards, georganiseerd door de Duitse Design Council, zijn bedoeld voor uitstekend productdesign en voor communicatie over design in de auto-industrie. Ook het integraal en consistent gebruik van het merk in alle media en op producten speelt een belangrijke rol.