Directeur Jürgen Titz van Goodyear is verantwoordelijk voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. "Bayern München is een ideale partner voor het verder versterken van ons profiel als vooraanstaand bandenmerk. De sponsorovereenkomst zal een belangrijke rol spelen in de merkstrategie met geïntegreerde marketing- en verkoopcommunicaties." Goodyear is het partnerschap aangegaan met het oog op de wereldwijde markt. Darren Wells van de business unit van Goodyear Tire & Rubber Company voor onder meer Europa: "Bayern München en Goodyear hebben allebei een sterke, internationale uitstraling. De wedstrijden worden wereldwijd op televisie uitgezonden en het team heeft ruim vierhonderd miljoen fans op alle continenten."
Volgens het bericht kunnen Arjan Robben, Philipp Lahm, Franck Ribéry, Thomas Müller en Manuel Neuer de kwaliteiten van Goodyear-producten zelf ervaren. Privéauto’s van verscheidene spelers en van de spelersbus zijn uitgerust met Goodyear-banden.
Goodyear is één van de grootste bandenfabrikanten ter wereld. Het bedrijf heeft ongeveer 66 duizend mensen in dienst en fabriceert zijn producten wereldwijd in 49 centra verspreid over 22 landen. De twee innovatiecentra in Akron (Ohio) en Colmar-Berg (Luxemburg) streven ernaar hoogstaande producten en diensten te ontwikkelen. Bayern München heeft 251 duizend clubleden, bijna vierduizend fanclubs met in totaal 295 duizend  leden in negentig landen wereldwijd. De voetbalclub heeft vierhonderd miljoen fans wereldwijd.