Renault spendeert 300 miljoen per jaar aan F1

Renault gaat na de recente aankoop van Lotus jaarlijks 300 miljoen spenderen aan haar aanwezigheid in de Formule One autoraces. Renault hoopt binnen drie jaar weer een rijder op het podium te hebben.

Renault spendeert 300 miljoen per jaar aan F1

Doel is vooral om Renault sterker op de markt te zetten in China, India, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten, onderstreepte topman Carlos Ghosn bij de lancering van het Formule One project in Renaults technocentrum bij Parijs. ‘’Om de rentabiliteit te vergelijken, moet je de kosten voor F1 vergelijken met de bedragen die we zouden investeren in marketing en communicatie om ons beter bekend te maken in die belangrijke landen.”

Renault gaat de race in met een RS 16 en voorshands twee rijders, Kevin Magnussen en Jolyon Palmer. Dat doet de autobouwer niet alleen op eigen kracht want het team bestaat verder onder meer uit Outre Total, Infiniti van vaste partner Nissan, Devialet en Microsoft.

Renault spendeert 300 miljoen per jaar aan F1 - Automobielmanagement.nl

Renault spendeert 300 miljoen per jaar aan F1

Renault gaat na de recente aankoop van Lotus jaarlijks 300 miljoen spenderen aan haar aanwezigheid in de Formule One autoraces. Renault hoopt binnen drie jaar weer een rijder op het podium te hebben.

Renault spendeert 300 miljoen per jaar aan F1

Doel is vooral om Renault sterker op de markt te zetten in China, India, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten, onderstreepte topman Carlos Ghosn bij de lancering van het Formule One project in Renaults technocentrum bij Parijs. ‘’Om de rentabiliteit te vergelijken, moet je de kosten voor F1 vergelijken met de bedragen die we zouden investeren in marketing en communicatie om ons beter bekend te maken in die belangrijke landen.”

Renault gaat de race in met een RS 16 en voorshands twee rijders, Kevin Magnussen en Jolyon Palmer. Dat doet de autobouwer niet alleen op eigen kracht want het team bestaat verder onder meer uit Outre Total, Infiniti van vaste partner Nissan, Devialet en Microsoft.