Toyota kostbaarste automerk, VW grootste daler

Toyota is met een waarde van bijna 53,6 miljard dollar het kostbaarste automerk ter wereld. Toyota staat daarmee op de vijfde plaats op de ranglijst van waardevolste merken, na Apple (waarde ruim 178 miljard dollar), Google, Coca-Cola en Microsoft.

Toyota breidt fabriek in Brazilië uit

Binnen de Top Tien van de door marktonderzoeker Interbrand jaarlijks opgestelde lijst is nog één andere autofabrikant te vinden, Mercedes-Benz dat met 43,5 miljard dollar met een negende notering weer tot de tien waardevolste merken is doorgedrongen. BMW bungelt met 41,5 miljard net onder de Top Tien op een elfde plaats. De grootste daler is Volkswagen waarvan de ‘brandvalue’ door het dieselschandaal met negen procent is gedaald naar 11,4 miljard dollar waarmee VW van de 35e naar de 40e plaats is gezakt. Audi heeft ondanks dieselgate het moederbedrijf nu ingehaald want dat ging met 11,8 miljard dollar van de 44e naar de 38e positie. Verder haalt Tesla met net 4 miljard dollar nog niet eens de top honderd van Interbrands merkenlijst.

Toyota kostbaarste automerk, VW grootste daler - Automobielmanagement.nl

Toyota kostbaarste automerk, VW grootste daler

Toyota is met een waarde van bijna 53,6 miljard dollar het kostbaarste automerk ter wereld. Toyota staat daarmee op de vijfde plaats op de ranglijst van waardevolste merken, na Apple (waarde ruim 178 miljard dollar), Google, Coca-Cola en Microsoft.

Toyota breidt fabriek in Brazilië uit

Binnen de Top Tien van de door marktonderzoeker Interbrand jaarlijks opgestelde lijst is nog één andere autofabrikant te vinden, Mercedes-Benz dat met 43,5 miljard dollar met een negende notering weer tot de tien waardevolste merken is doorgedrongen. BMW bungelt met 41,5 miljard net onder de Top Tien op een elfde plaats. De grootste daler is Volkswagen waarvan de ‘brandvalue’ door het dieselschandaal met negen procent is gedaald naar 11,4 miljard dollar waarmee VW van de 35e naar de 40e plaats is gezakt. Audi heeft ondanks dieselgate het moederbedrijf nu ingehaald want dat ging met 11,8 miljard dollar van de 44e naar de 38e positie. Verder haalt Tesla met net 4 miljard dollar nog niet eens de top honderd van Interbrands merkenlijst.