Volkswagen spendeert het meest aan reclame

Volkswagen heeft in 2015, dus nog grotendeels voor dieselgate, liefst 6,6 miljard dollar besteed aan reclame, het meeste van alle autofabrikanten. VW staat daarmee vierde op de lijst van reclamebestedingen die al sinds 1987 jaarlijks wordt opgesteld door vakblad Advertisement Age.

Volkswagen spendeert het meest aan reclame

General Motors is in de autowereld de tweede big spender aan reclame met 5,1 miljard dollar. Daarmee staat GM zesde op de algemene ranglijst. Daimler/Mercedes-Benz volgt direct als zevende met een budget van 5 miljard dollar. Verder staan ook Ford, Toyota, Fiat Chrysler Automotive en BMW allemaal in de Top 25.

Bandenfabrikanten

Van de bandenfabrikanten wordt de lijst aangevoerd door Bridgestone. Samen spenderen de grote automerken meer dan enige andere sector aan reclame. Met gezamenlijke uitgaven van meer dan 47 miljard dollar neemt de autowereld ook 20 procent van alle reclamebestedingen voor haar rekening.
 

Volkswagen spendeert het meest aan reclame - Automobielmanagement.nl

Volkswagen spendeert het meest aan reclame

Volkswagen heeft in 2015, dus nog grotendeels voor dieselgate, liefst 6,6 miljard dollar besteed aan reclame, het meeste van alle autofabrikanten. VW staat daarmee vierde op de lijst van reclamebestedingen die al sinds 1987 jaarlijks wordt opgesteld door vakblad Advertisement Age.

Volkswagen spendeert het meest aan reclame

General Motors is in de autowereld de tweede big spender aan reclame met 5,1 miljard dollar. Daarmee staat GM zesde op de algemene ranglijst. Daimler/Mercedes-Benz volgt direct als zevende met een budget van 5 miljard dollar. Verder staan ook Ford, Toyota, Fiat Chrysler Automotive en BMW allemaal in de Top 25.

Bandenfabrikanten

Van de bandenfabrikanten wordt de lijst aangevoerd door Bridgestone. Samen spenderen de grote automerken meer dan enige andere sector aan reclame. Met gezamenlijke uitgaven van meer dan 47 miljard dollar neemt de autowereld ook 20 procent van alle reclamebestedingen voor haar rekening.