Toyota wordt ’t meest ge-google-d

Toyota mag dan niet meer de grootste autofabrikant ter wereld zijn, wat één aspect betreft blijft het wel aan de top: Toyota is het meest ge-google-de automerk.

Toyota en Subaru trekken banden verder aan

Toyota staat aan kop bij het googlen naar een automerk in 74 landen waaronder de VS, China, Australië en veel Afrikaanse landen, blijkt uit een onderzoek door de Amerikaanse onderdelenfabrikant Quickco. Op de tweede plaats komt BMW met 51 landen gevolgd door Hyundai dat in 17 landen google-kampioen onder de autonamen is.

Het onderzoekje laat ook zien dat ‘nationale kampioenen’ lang niet altijd het meest gegoogeld worden in hun thuisland. Alleen in Duitsland (BMW), Frankrijk (Renault), Zweden (Volvo) en Italië (Fiat) staat een vaderlands merk bovenaan de google-lijst. Aan de andere kant wordt in Japan het meest ge-googled op BMW, ondanks de eigen merken als Toyota, Honda of Nissan. Ook Hyundai/Kia moet in haar thuisland Zuid-Korea de eer laten aan BMW. Eveneens opmerkelijk: Jaguar staat alleen bovenaan in de ministaat Belize terwijl de Mini populair is in Laos, Nepal en Jemen. In slechts één land ter wereld staat een supercar aan top: in Niger wordt het meest gezocht naar een Bugatti.

Toyota wordt ’t meest ge-google-d - Automobielmanagement.nl

Toyota wordt ’t meest ge-google-d

Toyota mag dan niet meer de grootste autofabrikant ter wereld zijn, wat één aspect betreft blijft het wel aan de top: Toyota is het meest ge-google-de automerk.

Toyota en Subaru trekken banden verder aan

Toyota staat aan kop bij het googlen naar een automerk in 74 landen waaronder de VS, China, Australië en veel Afrikaanse landen, blijkt uit een onderzoek door de Amerikaanse onderdelenfabrikant Quickco. Op de tweede plaats komt BMW met 51 landen gevolgd door Hyundai dat in 17 landen google-kampioen onder de autonamen is.

Het onderzoekje laat ook zien dat ‘nationale kampioenen’ lang niet altijd het meest gegoogeld worden in hun thuisland. Alleen in Duitsland (BMW), Frankrijk (Renault), Zweden (Volvo) en Italië (Fiat) staat een vaderlands merk bovenaan de google-lijst. Aan de andere kant wordt in Japan het meest ge-googled op BMW, ondanks de eigen merken als Toyota, Honda of Nissan. Ook Hyundai/Kia moet in haar thuisland Zuid-Korea de eer laten aan BMW. Eveneens opmerkelijk: Jaguar staat alleen bovenaan in de ministaat Belize terwijl de Mini populair is in Laos, Nepal en Jemen. In slechts één land ter wereld staat een supercar aan top: in Niger wordt het meest gezocht naar een Bugatti.