Grote automerken komen niet naar IAA Frankfurt

Een reeks grotere merken zal verstek laten gaan bij de komende Internationale Automobil Ausstelling IAA in Frankfurt.

Inmiddels hebben Fiat, Peugeot, Volvo, DS, Infiniti, Alfa Romeo, Jeep, Nissan en Mitsubishi de organisatie, het Verband der Automobilindustrie, laten weten dat ze niet aanwezig zullen zijn. "Natuurlijk betreuren we het als een autofabrikant deze keer niet naar Frankfurt wil komen," zegt directeur Klaus Bräunig. "Aan de andere kant hebben we de aanmelding van 50 automerken binnen, waaronder de grote fabrikanten uit Europa, de VS en Azië."

Dat merken niet meer meedoen aan een grote internationale autobeurs begint zo langzamerhand gemeengoed te worden. Soms schrikken ze terug voor de hoge kosten maar velen stellen ook dat ze het geld liever gericht inzetten voor hun eigen marketingactiviteiten dan op een grote autobeurs ondergesneeuwd te raken. Fabrikanten geven dan de voorkeur aan grote eigen shows of profileren zich meer met een online campagne.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Grote automerken komen niet naar IAA Frankfurt - Automobielmanagement.nl

Grote automerken komen niet naar IAA Frankfurt

Een reeks grotere merken zal verstek laten gaan bij de komende Internationale Automobil Ausstelling IAA in Frankfurt.

Inmiddels hebben Fiat, Peugeot, Volvo, DS, Infiniti, Alfa Romeo, Jeep, Nissan en Mitsubishi de organisatie, het Verband der Automobilindustrie, laten weten dat ze niet aanwezig zullen zijn. "Natuurlijk betreuren we het als een autofabrikant deze keer niet naar Frankfurt wil komen," zegt directeur Klaus Bräunig. "Aan de andere kant hebben we de aanmelding van 50 automerken binnen, waaronder de grote fabrikanten uit Europa, de VS en Azië."

Dat merken niet meer meedoen aan een grote internationale autobeurs begint zo langzamerhand gemeengoed te worden. Soms schrikken ze terug voor de hoge kosten maar velen stellen ook dat ze het geld liever gericht inzetten voor hun eigen marketingactiviteiten dan op een grote autobeurs ondergesneeuwd te raken. Fabrikanten geven dan de voorkeur aan grote eigen shows of profileren zich meer met een online campagne.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding