Opel wil graag door met Feyenoord

Hoewel Qurrent vanaf komend seizoen de shirtsponsor van de terechte kampioen is, wil Opel graag nog samen blijven werken met Feyenoord.

De titel is volgens de autofabrikant de kers op de taart van de vier jaar waarin Opel hoofdsponsor was van de Rotterdamse voetbalclub. Zowel Opel als Feyenoord had een moeilijke periode achter de rug toen het automerk in 2013 als nieuwe hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub werd aangekondigd. Opel koos niet zozeer voor instant sportief succes, maar écht voor de club Feyenoord, zijn achterban en het versterken van de band die er al decennia met de club was. De samenwerking was bijzonder vruchtbaar en kent met het kampioenschap een prachtig sluitstuk. Feyenoord is hiermee weer terug aan de top in Nederland, net zoals dat overigens voor Opel geldt, want het kan bogen op uitstekende Nederlandse verkoopresultaten. De sponsorperiode van Opel kreeg daarmee een mooie climax.

Achterban 

Uiteraard was ook de achterban van Feyenoord zeer belangrijk voor hoofdsponsor Opel. Het merk betrok de fans gedurende de sponsorperiode bij zeer veel activiteiten. Opel bouwde De Kuip bijvoorbeeld voor 24 uur om tot camping voor de fans en bood 2 supporters zelfs de kans om te trouwen op de middenstip van het veld. Ook werd tijdens de Klassieker Feyenoord – Ajax de hartslag van het legioen gemeten. Dat gebeurde in het kader van de samenwerking met de Hartstichting, mede vanwege het symbolische verband met Feyenoord, omdat de club bij veel mensen in het hart zit. ‘Hart voor Feyenoord, hart voor het legioen’ was dan ook het motto voor de samenwerking. Opel, Feyenoord en de Hartstichting zijn er in die periode in geslaagd hun gezamenlijke doel om 170.000 burgerhulpverleners te werven nagenoeg te realiseren. Hierdoor worden er jaarlijks vele honderden extra mensenlevens gered.

Hoofdsponsorschap 

Het einde van het hoofdsponsorschap na 30 juni betekent geen definitief afscheid, als het aan beide partijen ligt. Er is een duidelijke intentie om de samenwerking in aangepaste vorm te continueren; naar verwachting komt hierover binnenkort meer duidelijkheid. (bron: Autointernationaal)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel wil graag door met Feyenoord - Automobielmanagement.nl

Opel wil graag door met Feyenoord

Hoewel Qurrent vanaf komend seizoen de shirtsponsor van de terechte kampioen is, wil Opel graag nog samen blijven werken met Feyenoord.

De titel is volgens de autofabrikant de kers op de taart van de vier jaar waarin Opel hoofdsponsor was van de Rotterdamse voetbalclub. Zowel Opel als Feyenoord had een moeilijke periode achter de rug toen het automerk in 2013 als nieuwe hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub werd aangekondigd. Opel koos niet zozeer voor instant sportief succes, maar écht voor de club Feyenoord, zijn achterban en het versterken van de band die er al decennia met de club was. De samenwerking was bijzonder vruchtbaar en kent met het kampioenschap een prachtig sluitstuk. Feyenoord is hiermee weer terug aan de top in Nederland, net zoals dat overigens voor Opel geldt, want het kan bogen op uitstekende Nederlandse verkoopresultaten. De sponsorperiode van Opel kreeg daarmee een mooie climax.

Achterban 

Uiteraard was ook de achterban van Feyenoord zeer belangrijk voor hoofdsponsor Opel. Het merk betrok de fans gedurende de sponsorperiode bij zeer veel activiteiten. Opel bouwde De Kuip bijvoorbeeld voor 24 uur om tot camping voor de fans en bood 2 supporters zelfs de kans om te trouwen op de middenstip van het veld. Ook werd tijdens de Klassieker Feyenoord – Ajax de hartslag van het legioen gemeten. Dat gebeurde in het kader van de samenwerking met de Hartstichting, mede vanwege het symbolische verband met Feyenoord, omdat de club bij veel mensen in het hart zit. ‘Hart voor Feyenoord, hart voor het legioen’ was dan ook het motto voor de samenwerking. Opel, Feyenoord en de Hartstichting zijn er in die periode in geslaagd hun gezamenlijke doel om 170.000 burgerhulpverleners te werven nagenoeg te realiseren. Hierdoor worden er jaarlijks vele honderden extra mensenlevens gered.

Hoofdsponsorschap 

Het einde van het hoofdsponsorschap na 30 juni betekent geen definitief afscheid, als het aan beide partijen ligt. Er is een duidelijke intentie om de samenwerking in aangepaste vorm te continueren; naar verwachting komt hierover binnenkort meer duidelijkheid. (bron: Autointernationaal)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding