Met het nieuwe merkteken wil de Duitse autogigant zich beter kunnen presenteren in het tijdperk van de elektrische auto. Ook probeert VW daarmee de klappen die zijn opgelopen door dieselgate en andere schandalen wat van zich af te schudden. Het nieuwe logo wordt volgend jaar gepresenteerd, tegelijk met de lancering van een reeks nieuwe e-modellen, heeft directeur marketing Jochen Sengpiehl van VW meegedeeld in Berlijn.

Smartphones

Als teken des tijds moet het nieuwe logo zowel voor auto’s als voor smartphones een sterke uitstraling hebben, voegt hij er aan toe. "Het merkteken verkeert niet in een goede toestand. Het is te Duits en heeft aan emotionaliteit verloren. We willen weer in de voorhoede lopen en de innovatiekracht van onze onderneming duidelijker uitstralen." Het logo van Volkswagen onderging zes jaar geleden een geringe verandering maar is in de decennia daarvoor regelmatig grondig vernieuwd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding