Mercedes verhit de gemoederen met ‘verkeerde’ Tweet

“If this summer wasn’t warm enough already, the Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC will heat things up even more with this red-hot finish.” Dat was de letterlijke tweet, nog aangevuld met de mededeling dat die auto 193 g/km CO2 uitstoot, waarmee het PR-team van Mercedes-Benz eind vorige week de gemoederen aardig heeft verhit.

Mercedes verhit de gemoederen met 'verkeerde' Tweet

Van alle kanten werd het merk met de ster ervan beschuldigd de hittegolf en de opwarming van de aarde belachelijk te maken. Directeur Jürgen Resch van de milieubeweging Deutschen Umwelthilfe vroeg CEO Ola Källenis persoonlijk ‘aan dit soort geschamper met de klimaatbescherming een eind te maken’, terwijl de Groene verkeersminister van Baden-Württenberg Winfried Hermann zich afvroeg: ‘Heet AMG werkelijk Auto-Monster-GroteKots? Wie heeft er nu eigenlijk behoefte aan dat soort auto’s’. 

Mercedes-Benz ging uiteindelijk door het stof met een nieuwe tweet: “Folks, that was really not our finest hour. We apologize sincerely. We’re working hard on the transformation of our car fleet. We aim for CO2-neutral mobility.”

Reacties

Wat een gezeur! Het is maar reclame. Het past bij de kopers, die hebben niet al te veel op met CO2 issues. Anders koop je zoiets niet. En zolang het aangeboden mag worden moeten ze niet zeuren. Kan dan tegenwoordig niks meer gezegd worden? Al dat politiek correcte geneuzel…. je wordt er moe van!

Geplaatst door: John Jansen op
Mercedes verhit de gemoederen met ‘verkeerde’ Tweet - Automobielmanagement.nl

Mercedes verhit de gemoederen met ‘verkeerde’ Tweet

“If this summer wasn’t warm enough already, the Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC will heat things up even more with this red-hot finish.” Dat was de letterlijke tweet, nog aangevuld met de mededeling dat die auto 193 g/km CO2 uitstoot, waarmee het PR-team van Mercedes-Benz eind vorige week de gemoederen aardig heeft verhit.

Mercedes verhit de gemoederen met 'verkeerde' Tweet

Van alle kanten werd het merk met de ster ervan beschuldigd de hittegolf en de opwarming van de aarde belachelijk te maken. Directeur Jürgen Resch van de milieubeweging Deutschen Umwelthilfe vroeg CEO Ola Källenis persoonlijk ‘aan dit soort geschamper met de klimaatbescherming een eind te maken’, terwijl de Groene verkeersminister van Baden-Württenberg Winfried Hermann zich afvroeg: ‘Heet AMG werkelijk Auto-Monster-GroteKots? Wie heeft er nu eigenlijk behoefte aan dat soort auto’s’. 

Mercedes-Benz ging uiteindelijk door het stof met een nieuwe tweet: “Folks, that was really not our finest hour. We apologize sincerely. We’re working hard on the transformation of our car fleet. We aim for CO2-neutral mobility.”

Reacties

Wat een gezeur! Het is maar reclame. Het past bij de kopers, die hebben niet al te veel op met CO2 issues. Anders koop je zoiets niet. En zolang het aangeboden mag worden moeten ze niet zeuren. Kan dan tegenwoordig niks meer gezegd worden? Al dat politiek correcte geneuzel…. je wordt er moe van!

Geplaatst door: John Jansen op