Toyota opnieuw meest waardevolle automerk

Toyota is ook dit jaar uit de bus gekomen als het meest waardevolle automerk. In het jaarlijkse onderzoek van merkenbureau Interbrand staat Toyota op de 11e plaats met een geschatte merkwaarde van 56,246 miljard dollar, dat is vijf procent meer dan vorig jaar.

Het Japanse bedrijf wordt op de voet gevolgd door Mercedes-Benz met 50,832 miljard dollar, eveneens vijf procent meer. Mercedes-Benz blijft daarmee de Duitse concurrent BMW opnieuw voor want dat staat met 41,440 miljard dollar op de 15e plaats.

Honda, dat in Amerika nog altijd een grote speler is, is het volgende autobedrijf op plaats 25 en een waarde van 24,422 miljard dollar. Ford is volgens Interbrand 14,325 miljard dollar waard en reikt daarmee tot een 39e positie. Hyundai volgt direct op plaats 40 met 14,156
miljard dollar. Volkswagen en Audi hebben veel van de negatieve publiciteit inmiddels achter zich gelaten want die zusterbedrijven halen op de internationale merkenlijst resp. een 44e plaats met 12,921 miljard dollar en een 46e positie met 12,689 miljard.

In de laatste vijftig van de Top 100 staan verder wat auto- en motorbedrijven betreft nog Porsche, Nissan, Kia, Land Rover, Mini en als bijna-hekkesluiter Harley-Davidson. Een aan de autowereld gerelateerde nieuwkomer is Uber dat echter niet verder komt dan een 91e plaats met een waarde van 5,714 miljard. Overigens wordt de lijst aangevoerd door de vier tech-giganten Apple, Google, Amazon en Microsoft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Toyota opnieuw meest waardevolle automerk - Automobielmanagement.nl

Toyota opnieuw meest waardevolle automerk

Toyota is ook dit jaar uit de bus gekomen als het meest waardevolle automerk. In het jaarlijkse onderzoek van merkenbureau Interbrand staat Toyota op de 11e plaats met een geschatte merkwaarde van 56,246 miljard dollar, dat is vijf procent meer dan vorig jaar.

Het Japanse bedrijf wordt op de voet gevolgd door Mercedes-Benz met 50,832 miljard dollar, eveneens vijf procent meer. Mercedes-Benz blijft daarmee de Duitse concurrent BMW opnieuw voor want dat staat met 41,440 miljard dollar op de 15e plaats.

Honda, dat in Amerika nog altijd een grote speler is, is het volgende autobedrijf op plaats 25 en een waarde van 24,422 miljard dollar. Ford is volgens Interbrand 14,325 miljard dollar waard en reikt daarmee tot een 39e positie. Hyundai volgt direct op plaats 40 met 14,156
miljard dollar. Volkswagen en Audi hebben veel van de negatieve publiciteit inmiddels achter zich gelaten want die zusterbedrijven halen op de internationale merkenlijst resp. een 44e plaats met 12,921 miljard dollar en een 46e positie met 12,689 miljard.

In de laatste vijftig van de Top 100 staan verder wat auto- en motorbedrijven betreft nog Porsche, Nissan, Kia, Land Rover, Mini en als bijna-hekkesluiter Harley-Davidson. Een aan de autowereld gerelateerde nieuwkomer is Uber dat echter niet verder komt dan een 91e plaats met een waarde van 5,714 miljard. Overigens wordt de lijst aangevoerd door de vier tech-giganten Apple, Google, Amazon en Microsoft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding