Lamborghini laat autoshows voortaan schieten

Lamborghini zal niet langer meedoen aan internationale autotentoonstellingen. Dat betekent dat één van de belangrijke trekpleisters van die evenementen weg valt. Lamborghini zal zich in plaats daarvan richten op speciale locaties, exclusieve tours en rij-programma’s voor zowel bestaande als potentiële klanten, en op lifestyle evenementen.

“We hebben besloten de autoshows de rug toe te keren. We zien in dat het belangrijkste is om een intieme relatie te hebben met je klanten en autotentoonstellingen niet overeenstemmen met die filosofie,” aldus hoofd marketing en communicatie Katia Bassi van Lamborghini. “Autoshows hebben met hun traditionele opzet lange tijd mensen de kans geboden om nieuwe auto’s en technologieën onder één dak te zien maar invloeden als het internet en sociale media hebben de rol van die traditionele autoshow fundamenteel verandert.”

Corona

Een flink deel van de internationale auto-evenementen is dit jaar niet doorgegaan vanwege de coronacrisis. Ook de voor oktober geplande Autosalon van Parijs is om die reden inmiddels afgezegd. Maar evenementen die wel door zijn gegaan, hadden toch al te kampen met een grote leegloop van merken en fabrikanten. Lamborghini zelf had ook al voor het cancellen van de autoshow van Genève laten weten daar niet aanwezig te zullen zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Lamborghini laat autoshows voortaan schieten - Automobielmanagement.nl

Lamborghini laat autoshows voortaan schieten

Lamborghini zal niet langer meedoen aan internationale autotentoonstellingen. Dat betekent dat één van de belangrijke trekpleisters van die evenementen weg valt. Lamborghini zal zich in plaats daarvan richten op speciale locaties, exclusieve tours en rij-programma’s voor zowel bestaande als potentiële klanten, en op lifestyle evenementen.

“We hebben besloten de autoshows de rug toe te keren. We zien in dat het belangrijkste is om een intieme relatie te hebben met je klanten en autotentoonstellingen niet overeenstemmen met die filosofie,” aldus hoofd marketing en communicatie Katia Bassi van Lamborghini. “Autoshows hebben met hun traditionele opzet lange tijd mensen de kans geboden om nieuwe auto’s en technologieën onder één dak te zien maar invloeden als het internet en sociale media hebben de rol van die traditionele autoshow fundamenteel verandert.”

Corona

Een flink deel van de internationale auto-evenementen is dit jaar niet doorgegaan vanwege de coronacrisis. Ook de voor oktober geplande Autosalon van Parijs is om die reden inmiddels afgezegd. Maar evenementen die wel door zijn gegaan, hadden toch al te kampen met een grote leegloop van merken en fabrikanten. Lamborghini zelf had ook al voor het cancellen van de autoshow van Genève laten weten daar niet aanwezig te zullen zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding