iGarage is een app waarmee auto-eigenaren onder meer onderhoudsafspraken kunnen maken. Voor garages biedt het de mogelijkheid directer met hun klanten te communiceren. De laatste verbeteringen zijn tot stand gekomen met de feedback van verschillende garagehouders, monteurs en receptionisten. ‘Het proces om reminders voor onderhoud of apk te sturen naar de app van de klant is vereenvoudigd. De datavoorziening is completer en meer up-to-date, omdat iGarage en het GMS beter samenwerken’, aldus iGarage.

Data

De grootste winstpunten van het nieuwe dashboard zijn volgens iGarage-initiatiefnemer Örjan Frikkee niet zozeer de functionaliteiten, maar de waarde van de data die je genereert. “Als je met jouw data uit iGarage serieus aan de slag gaat, dan brengt dat je enorm veel. Wanneer je bijvoorbeeld de dikte van een remschijf invoert in de digitale checklist, dan is iedereen op de hoogte: de monteur, de receptioniste én de klant.”

Onderdelen

Dit leidt volgens Frikkee tot meer verkoop van onderdelen: “Wanneer je systematisch onderhoudspunten afloopt en bespreekt met je klant, worden onderdelen eerder vervangen. Ook kun je hiervoor notificaties aanmaken, zodat je klant tijdig een push-notificatie in de app krijgt wanneer een onderdeel aan vervanging toe is. In het vernieuwde dashboard is dit heel eenvoudig.”