Santander begint eigen handelsplatform in Duitsland

De Duitse tak van de Spaanse bank Santander lanceert op 15 juli een eigen handelsplatform voor de autosector: autobörse.de. Santander hoopt daarmee binnen korte tijd het derde autoplatform in Duitsland te worden, na mobile.de en autoscout24.de.

Santander profileert zich in Duitsland als onafhankelijke ‘handelspartner mobiliteit’ met onder meer handels- en aankoopfinanciering, leasing en verzekeringen. Aan dat pakket wordt nu ook een eigen handelsplatform toegevoegd. Dat begint met een pilot in het aan Nederland grenzende Noordrijn-Westfalen waarin rond de 200 handelspartners in de autosector gaan meedraaien. Vanaf 1 september moet het platform ook voor eindklanten beschikbaar komen.

Leads

Autobörse.de gaat verder dan het normale aanbod aan nieuwe- en gebruikte auto’s en biedt die eindklanten alle diensten op het gebied van mobiliteit rond auto’s, motoren en vrijetijdsvoertuigen, meldt Santander. “De aangesloten handelspartner verkrijgt een hoger aantal en tegelijk beter gekwalificeerde leads dan bij reclame.’’ Ook wordt de eigen financieringstool van Santander geïntegreerd. Dealers krijgen een eigen landingspagina die direct vanaf het inloggen in het systeem tevoorschijn komt.

Uniek

“We hebben de markt lange tijd bestudeerd en op grond van talloze aanvragen en verzoeken van onze handelspartners besloten om een eigen autobeurs te introduceren. Dit wordt echter geen normale autobeurs. Ons idee en visie is om een unieke mobiliteitsbeurs met een open ecosysteem aan te bieden die zich door de vele mobiliteitsdiensten duidelijk van andere voertuigbeurzen onderscheidt en wat prestaties betreft duidelijke voordelen tegenover die andere beurzen op de markt biedt,’’ zegt Thomas Hanswillemenke, directeur mobiliteit bij Santander Duitsland.

Santander begint eigen handelsplatform in Duitsland - Automobielmanagement.nl

Santander begint eigen handelsplatform in Duitsland

De Duitse tak van de Spaanse bank Santander lanceert op 15 juli een eigen handelsplatform voor de autosector: autobörse.de. Santander hoopt daarmee binnen korte tijd het derde autoplatform in Duitsland te worden, na mobile.de en autoscout24.de.

Santander profileert zich in Duitsland als onafhankelijke ‘handelspartner mobiliteit’ met onder meer handels- en aankoopfinanciering, leasing en verzekeringen. Aan dat pakket wordt nu ook een eigen handelsplatform toegevoegd. Dat begint met een pilot in het aan Nederland grenzende Noordrijn-Westfalen waarin rond de 200 handelspartners in de autosector gaan meedraaien. Vanaf 1 september moet het platform ook voor eindklanten beschikbaar komen.

Leads

Autobörse.de gaat verder dan het normale aanbod aan nieuwe- en gebruikte auto’s en biedt die eindklanten alle diensten op het gebied van mobiliteit rond auto’s, motoren en vrijetijdsvoertuigen, meldt Santander. “De aangesloten handelspartner verkrijgt een hoger aantal en tegelijk beter gekwalificeerde leads dan bij reclame.’’ Ook wordt de eigen financieringstool van Santander geïntegreerd. Dealers krijgen een eigen landingspagina die direct vanaf het inloggen in het systeem tevoorschijn komt.

Uniek

“We hebben de markt lange tijd bestudeerd en op grond van talloze aanvragen en verzoeken van onze handelspartners besloten om een eigen autobeurs te introduceren. Dit wordt echter geen normale autobeurs. Ons idee en visie is om een unieke mobiliteitsbeurs met een open ecosysteem aan te bieden die zich door de vele mobiliteitsdiensten duidelijk van andere voertuigbeurzen onderscheidt en wat prestaties betreft duidelijke voordelen tegenover die andere beurzen op de markt biedt,’’ zegt Thomas Hanswillemenke, directeur mobiliteit bij Santander Duitsland.