Nieuw logo voor Toyota in Europa

Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit voor de activiteiten in Europa. Hierbij horen een nieuw logo en vernieuwde typografie die passen bij Toyota dat de transformatie doormaakt van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf.

Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota naar eigen zeggen ‘rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten’.

2D

Het nieuwe logo heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. De merknaam Toyota eronder is verdwenen. Toyota gebruikt het logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.

Toyota Type

Er is ook een nieuwe typografie geïntroduceerd: Toyota Type. ‘De typografie betekent een grote stap in alle digitale voorbereidingen die Toyota treft op weg naar een verdere uitbreiding van zijn Europese online retail’, laat het bedrijf in een verklaring weten.

Nieuw logo voor Toyota in Europa - Automobielmanagement.nl

Nieuw logo voor Toyota in Europa

Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit voor de activiteiten in Europa. Hierbij horen een nieuw logo en vernieuwde typografie die passen bij Toyota dat de transformatie doormaakt van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf.

Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit heeft Toyota naar eigen zeggen ‘rekening gehouden met een steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten’.

2D

Het nieuwe logo heeft voortaan een eenvoudig 2D-design. De merknaam Toyota eronder is verdwenen. Toyota gebruikt het logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.

Toyota Type

Er is ook een nieuwe typografie geïntroduceerd: Toyota Type. ‘De typografie betekent een grote stap in alle digitale voorbereidingen die Toyota treft op weg naar een verdere uitbreiding van zijn Europese online retail’, laat het bedrijf in een verklaring weten.