Alain Favey, verantwoordelijk voor sales en marketing bij Skoda Auto: ‘’Onze hechte band met de wielersport en onze jarenlange nauwe samenwerking met Tour de France-organisator A.S.O. zijn een integraal onderdeel van Skoda’s wereldwijde sportsponsoring. Dit evenement is voor ons de perfecte manier om ons merk en onze producten internationaal te presenteren. Maar ook om ons enthousiasme voor deze dynamische sport met miljoenen fans te delen.’’

Officiële autopartner

Als officiële autopartner levert Skoda dit jaar meer dan 250 auto’s. Naast de nieuwe Octavia en het Superb topmodel kunnen de organisatie en wedstrijdleiding gebruik maken van de Kodiaq, Karoq en Kamiq. Skoda is ook exclusief partner van de officiële Tour de France-app. Met deze applicatie zijn wielerfans altijd en overal op de hoogte van het laatste wedstrijdnieuws. Zij vinden in de app niet alleen de actuele klassementen, maar ook een live-ticker met real time GPS-tracking, rennersprofielen en nog veel meer.

Als gevolg van COVID-19 wordt de Tour de France dit jaar later gehouden dan aanvankelijk gepland. A.S.O. en het trainingsplatform Zwift hebben als alternatief in juli, tijdens de oorspronkelijke Tourweken, wel een alternatief georganiseerd. Dit bestond uit zes virtuele Tour de France-etappes. Gedurende drie weekenden op rij namen de profs het virtueel tegen elkaar op. Aan drie van die wedstrijden namen ook amateurs deel. Skoda ondersteunde dit evenement digitaal.