Lynk & Co, dat dit najaar een eerste Nederlandse vestiging opent in het centrum van Amsterdam, noemt zichzelf specialist in mobiliteitsoplossingen. Via het bedrijf kan de consument straks, liefst met een groep, een abonnement nemen op elektrische en hybride auto’s. “Wij willen het delen enorm stimuleren”, zegt Robin van der Kaa, vice-president Marketing van Lynk & Co in Europa. “Zo ga je innovatief om met mobiliteit en verbind je mensen met elkaar. De shorttrackers zijn, net als wij binnen de autobranche, wat anders dan de rest. Ze werken keihard en zijn net als Lynk & Co rebels en vernieuwend.”

Community hubs

De winkels van Lynk & Co worden geen showrooms maar community hubs. De eerste auto is de 01 die begin volgend jaar beschikbaar komt en alleen te bestellen is in zwart of donkerblauw. Het autobedrijf, een dochter van Geely en daarmee zuster van Volvo en Polestar, is in 2017 opgericht. “De tijd is nu aangebroken om de Europese markt op te gaan”, zegt Van der Kaa.

Naamsbekendheid

Via het shorttrackteam, dat toewerkt naar olympisch succes in Beijing 2022, wil Lynk & Co zijn naamsbekendheid vergroten. “We zijn enorm blij met de komst van Lynk & Co als nieuwe partner van Schaatsend Nederland”, zegt Jeroen Kraaij, commercieel manager van de KNSB. “Het is een merk dat echt past bij het shorttrack en samen met Daikin hebben we nu twee prachtige merken die de sport maximaal ondersteunen op weg naar de Olympische Spelen.’’