Auto-introducties blijven volgens Pot ‘de hartslag van de automotive’. “Maar het landschap verandert. Elektrificatie, mobiliteitsconcepten, het ingewikkelde medialandschap, de sturing vanuit het hoofdkantoor, de grote dealergroepen, en niet in de laatste plaats corona. Het uit de kast trekken van een oud draaiboek volstaat niet meer.”

Inzet

Guido Pot (57) heeft bij meerdere merken vele auto-introducties meegemaakt en vaak een centrale verantwoordelijkheid gedragen in het introductieplan en planningsproces. De verwachtingen bij een commerciële introductie zijn altijd hooggespannen en met De Introducent wil Pot naar eigen zeggen maximaal rendement halen uit zo’n introductie. “De inzet van mankracht en middelen, de mate van focus en vastberadenheid, en het juiste draagvlak binnen de dealerorganisatie en in de zakelijke markt zijn randvoorwaarden voor een succesvolle introductie.”

Framework

Pot heeft voor zijn nieuwe dienst een introductie-framework ontwikkeld. “Dit model kan worden gehanteerd om het introductieplan te doorlopen op alle belangrijke elementen die het succes gaan bepalen. Het  kan worden ingezet daar waar dat nodig en gewenst is. Van strategie, coördinatie tot hands-on ondersteuning. Als integraal onderdeel van de launch taskforce, maar ook ad-hoc.”