Dit jaar opende Tesla een Service Centre in Moordrecht en twee Store & Service Centers: in Purmerend en Wezep (bij Zwolle). Het Supercharger-netwerk werd uitgebreid met zeven nieuwe sites met in totaal 86 laadpunten. Dit brengt het aantal locaties op 30, samen goed voor meer dan 460 laadpunten. In Europa staan inmiddels meer dan 570 van dat soort installaties. Verder rijden er in ons land momenteel zo’n 30 Mobile Service Rangers waarmee volgens Tesla 80 procent van de servicekwesties aan huis of bij de werkplek van de bestuurder kunnen worden opgelost.

Wachttijd

Tesla meldt verder dat de wachttijd voor een service-afspraak, een vaak gehoorde klacht bij Tesla-rijders, is teruggebracht van 25 dagen begin dit jaar naar zo’n 6,5 werkdag momenteel. De wachttijd voor Roadside Assistance is nu drie seconden en die voor Tesla Support drie minuten. ‘Omdat Tesla’s ‘connected’ zijn, bevat de servicebeleving van onze klanten ook meer digitale elementen. Via de Tesla-app kan een serviceafspraak eenvoudig worden ingepland. 90 procent van de problemen kan op afstand worden gediagnosticeerd en in bepaalde gevallen kunnen we nieuwe firmware naar het voertuig van de klant sturen om problemen op te lossen, zonder dat de klant naar een Service Center hoeft’, laat men in een verklaring weten.

De aflevering van Tesla’s in de haven van Amsterdam gaat ondanks de lockdown overigens gewoon door. De locatie wordt gezien als een afhaalpunt en valt daarmee buiten de nieuwe, strenge maatregelen redeneert Tesla.