Digitaal wint in ‘andere tijden’

brand story

In deze bijzondere tijd blijkt het belangrijker dan ooit jouw digitale remarketingproces op orde te hebben. Afgelopen periode is de ‘digitale handel’ ten opzichte van de ouderwetse manier van zakendoen boven komen drijven. Kortom: ‘Andere tijden’. En ‘the remarketing people’ van de AVN Group weten dat de persoonlijke ‘touch’ hierbij het verschil maakt en hoe deze toe te passen. “Onze producten en dienstverlening zijn erop gericht om te helpen bij innames en om de in- en verkoop van auto’s tot een succes te maken”, zegt Wierd Meijering (algemeen directeur AVN Group).

De producten die AVN Remarketing levert, zijn apps om een auto en de staat waarin deze is digitaal vast te leggen. Met bijbehorende platforms om de in- en verkoop en/of de keuze Release of de Remarketing vlot en transparant te laten verlopen. AutoInspectie.nl is de onafhankelijke expert in inspecties en taxaties. Zo levert het inspectiebedrijf ook het innameprotocol aan tientallen leasemaatschappijen.

AutoVeiling.nl

De dienst waarmee het bedrijf uit Kaatsheuvel ooit is begonnen en bekend mee geworden is, is AutoVeiling.nl. Sinds 2002 worden gebruikte auto’s digitaal verhandeld in opdracht van bedrijven en verkocht aan bedrijven. “De veilingmeesters verkopen per man, met gebruik van ons veilingsysteem, meer dan tweeduizend auto’s per jaar in binnen- en buitenland. Ruim 75 procent zijn personenwagens en vrijwel bij iedere transactie zie je de meerwaarde van onze persoonlijke ‘touch’, zegt Meijering. “Een succesvolle veilingmeester is continu in gesprek met zijn doelgroep, kent de markt en ontwikkelingen en is altijd bezig om auto’s op waarde te waarderen.”

Besparen op commissies

Het valt op dat er door de verdere digitalisering in de verkoop van auto’s steeds meer partijen zijn die een verkoopplatform aanbieden. Hoe gaan jullie hier mee om? Meijering: “Deze nieuwe aanbieders beloven dat het systeem het werk doet en dat de transacties daarmee voordeliger zijn. AVN Remarketing biedt ook online platformen voor verkoop aan en daarmee kun je inderdaad besparen op commissies. Het is belangrijk in deze appels met appels te vergelijken. Het eenduidig en makkelijk opmaken van een inspectierapport en dit presenteren naar de vorige berijder, het opmaken van een goed leesbaar beschrijvingsformulier en deze presenteren naar de juiste kopers in de beste veilingvorm. Het kunnen benchmarken op alle fronten en continu de afhandeling kunnen volgen op een platform dat regelmatig (door derden) getest wordt op o.a. kwaliteit, schaalbaarheid en beveiliging, is belangrijker dan men denkt. Hier kom je pas achter als er iets misgaat.”

(Het artikel gaat verder onder de foto)

“Verder onderscheiden wij ons door onze ervaringen te delen, training te geven en zijn wij pas tevreden als onze klant dit is en blijft. Hierbij hoort ook doorontwikkeling en samen in partnership vooruit blijven denken. Een platform is net een elektrische auto en heeft continu updates en aandacht ter verbetering nodig. Ook hier maakt onze persoonlijke ‘touch’ dagelijks het verschil. Iedereen laten doen waar hij/zij goed in is! Hierbij is het uitbesteden van een inspectie- en/of autoverkoopplatform aan AVN Remarketing veel goedkoper dan dat van andere aanbieders. Dit bewijzen wij graag.”

Mensen maken het verschil

In de digitale autoverkoop zijn het dus nog steeds de mensen die het verschil maken. Het afgelopen jaar zijn er momenten geweest dat men kopers (van bijvoorbeeld ooit fiscaal vriendelijke diesels) echt moest zoeken. Ook over de grens. Vervolgens was er een dermate opleving dat we in Nederland zelfs auto’s te kort kwamen voor de vraag. Een systeem anticipeert daar niet op, een veilingmeester weet even te wachten met aanbieden en continu extra waarde toe te voegen, legt Meijering uit. “Onze veilingmeesters weten samen met onze klanten de schaarste te controleren. Vraag en aanbod maakt nog steeds de prijs!”

Hulp van een professional

Het jaar 2020 heeft harde lessen geleerd aan degenen die achterover hingen in een bepaalde manier van werken. Wanneer het om het behalen van correcte restwaardes gaat is de hulp van een professional heel welkom. En niet alleen bij de verkoop zegt Meijering. “Onze veilingmeesters worden ook vaak de ‘gratis inkoper’ genoemd. Veel dealerbedrijven maken daar dankbaar gebruik van. Wanneer je veel gebruikte auto’s verkoopt, weet je dat het geven en nemen is om het beste resultaat te behalen.”

Digitaal wint in ‘andere tijden’ - Automobielmanagement.nl

Digitaal wint in ‘andere tijden’

brand story

In deze bijzondere tijd blijkt het belangrijker dan ooit jouw digitale remarketingproces op orde te hebben. Afgelopen periode is de ‘digitale handel’ ten opzichte van de ouderwetse manier van zakendoen boven komen drijven. Kortom: ‘Andere tijden’. En ‘the remarketing people’ van de AVN Group weten dat de persoonlijke ‘touch’ hierbij het verschil maakt en hoe deze toe te passen. “Onze producten en dienstverlening zijn erop gericht om te helpen bij innames en om de in- en verkoop van auto’s tot een succes te maken”, zegt Wierd Meijering (algemeen directeur AVN Group).

De producten die AVN Remarketing levert, zijn apps om een auto en de staat waarin deze is digitaal vast te leggen. Met bijbehorende platforms om de in- en verkoop en/of de keuze Release of de Remarketing vlot en transparant te laten verlopen. AutoInspectie.nl is de onafhankelijke expert in inspecties en taxaties. Zo levert het inspectiebedrijf ook het innameprotocol aan tientallen leasemaatschappijen.

AutoVeiling.nl

De dienst waarmee het bedrijf uit Kaatsheuvel ooit is begonnen en bekend mee geworden is, is AutoVeiling.nl. Sinds 2002 worden gebruikte auto’s digitaal verhandeld in opdracht van bedrijven en verkocht aan bedrijven. “De veilingmeesters verkopen per man, met gebruik van ons veilingsysteem, meer dan tweeduizend auto’s per jaar in binnen- en buitenland. Ruim 75 procent zijn personenwagens en vrijwel bij iedere transactie zie je de meerwaarde van onze persoonlijke ‘touch’, zegt Meijering. “Een succesvolle veilingmeester is continu in gesprek met zijn doelgroep, kent de markt en ontwikkelingen en is altijd bezig om auto’s op waarde te waarderen.”

Besparen op commissies

Het valt op dat er door de verdere digitalisering in de verkoop van auto’s steeds meer partijen zijn die een verkoopplatform aanbieden. Hoe gaan jullie hier mee om? Meijering: “Deze nieuwe aanbieders beloven dat het systeem het werk doet en dat de transacties daarmee voordeliger zijn. AVN Remarketing biedt ook online platformen voor verkoop aan en daarmee kun je inderdaad besparen op commissies. Het is belangrijk in deze appels met appels te vergelijken. Het eenduidig en makkelijk opmaken van een inspectierapport en dit presenteren naar de vorige berijder, het opmaken van een goed leesbaar beschrijvingsformulier en deze presenteren naar de juiste kopers in de beste veilingvorm. Het kunnen benchmarken op alle fronten en continu de afhandeling kunnen volgen op een platform dat regelmatig (door derden) getest wordt op o.a. kwaliteit, schaalbaarheid en beveiliging, is belangrijker dan men denkt. Hier kom je pas achter als er iets misgaat.”

(Het artikel gaat verder onder de foto)

“Verder onderscheiden wij ons door onze ervaringen te delen, training te geven en zijn wij pas tevreden als onze klant dit is en blijft. Hierbij hoort ook doorontwikkeling en samen in partnership vooruit blijven denken. Een platform is net een elektrische auto en heeft continu updates en aandacht ter verbetering nodig. Ook hier maakt onze persoonlijke ‘touch’ dagelijks het verschil. Iedereen laten doen waar hij/zij goed in is! Hierbij is het uitbesteden van een inspectie- en/of autoverkoopplatform aan AVN Remarketing veel goedkoper dan dat van andere aanbieders. Dit bewijzen wij graag.”

Mensen maken het verschil

In de digitale autoverkoop zijn het dus nog steeds de mensen die het verschil maken. Het afgelopen jaar zijn er momenten geweest dat men kopers (van bijvoorbeeld ooit fiscaal vriendelijke diesels) echt moest zoeken. Ook over de grens. Vervolgens was er een dermate opleving dat we in Nederland zelfs auto’s te kort kwamen voor de vraag. Een systeem anticipeert daar niet op, een veilingmeester weet even te wachten met aanbieden en continu extra waarde toe te voegen, legt Meijering uit. “Onze veilingmeesters weten samen met onze klanten de schaarste te controleren. Vraag en aanbod maakt nog steeds de prijs!”

Hulp van een professional

Het jaar 2020 heeft harde lessen geleerd aan degenen die achterover hingen in een bepaalde manier van werken. Wanneer het om het behalen van correcte restwaardes gaat is de hulp van een professional heel welkom. En niet alleen bij de verkoop zegt Meijering. “Onze veilingmeesters worden ook vaak de ‘gratis inkoper’ genoemd. Veel dealerbedrijven maken daar dankbaar gebruik van. Wanneer je veel gebruikte auto’s verkoopt, weet je dat het geven en nemen is om het beste resultaat te behalen.”