De nieuwe merkidentiteit sluit aan bij de businessstrategie die Kia vorig jaar bekend heeft gemaakt. Dat plan houdt in dat Kia zich zoveel mogelijk zal richten op elektrische auto’s en op verschillende mobiliteitsdiensten die zijn afgestemd op plaatselijke markten. De onthulling van het logo werd omlijst met een vuurwerk waarvoor een volgens Kia record aantal van 303 pyrodrones werden ingezet.

GM

Ook bij General Motors staat het nieuwe logo – in een strakkere letter dan het tien jaar gebruikte oude beeldmerk – in het teken van elektrificering. “General Motors begint met een nieuwe marketingcampagne in het kader van de allesomvattende pogingen om de massale aanvaarding van elektrische voertuigen te versnellen.’’ De nieuwe merkidentiteit moet daarbij onderstrepen dat GM ‘een visie wil realiseren die een wereld met zero ongevallen, zero emissies en zero files creëert.’

Weerspiegelen

“Er zijn momenten in de geschiedenis waarop alles verandert. Momenten die de toon zetten. Wij geloven dat we op zo’n punt staan voor het massaal omarmen van elektrische auto’s,’’ verwoordt chief marketing officer Deborah Wahl. “Voor het eerst hebben we de oplossingen, capaciteiten, technologie en schaal om iedereen in een EV te krijgen. Onze nieuwe merkidentiteit en campagne zijn ontworpen om dat te weerspiegelen.’’