Komt er een IAA in september 2021?

Het Verband der Automobilindustrie durft voorzichtig te hopen dat in september weer de autobeurs IAA georganiseerd kan worden. Dat is dan niet in Frankfurt maar in de nieuwe standplaats München. Daar moet dan wel de auto minder centraal staan en ook aandacht worden besteed aan mobiliteit in het algemeen, zowel binnen de tentoonstelling als met voorbeeldprojecten in de stad.

Duitse autoshow niet meer in Frankfurt

‘’We zien meer autofabrikanten die aan de nieuwe beurs willen deelnemen, vooral uit Azië,’’ verklaart de organisatie voor de Duitse auto-industrie. “De IAA Mobility zal input geven voor een volledig nieuw concept voor mobiliteit waarin zich de interesses en belangen van de hele maatschappij weerspiegelen,’’ zegt directeur Jürgen Mindel. Behalve de Duitse fabrikanten, die zich allemaal hebben aangemeld, komen er ook steeds meer verzoeken van nieuwere spelers op de markt voor elektrische auto’s. Daartoe behoren onder meer de Chinezen SAIC, Great Wall en Niro alsmede het Zweeds/Chinese Polestar uit de stal van Geely. Daarnaast zou Hyundai in München vooral de aandacht willen vestigen op haar waterstof concept voor personenauto’s.

Fietsen

In het kader van mobiliteit komt er op de IAA ook een apart platform voor fietsen. Tegelijkertijd moet er een ‘World Cycling Forum’ worden gehouden waar vertegenwoordigers uit de wereldwijde fietsenwereld kunnen debatteren over de toekomst van die tweewielers. Verder meldt Mindel ook de deelname van bedrijven als IBM en het Israëlische Mobileye die zich niet zozeer met auto’s of mobiliteit bezighouden maar wel de software daarvoor leveren. “Hun deelname onderstreept het toenemende belang van digitalisering voor de autobranche. Allesomvattende mobiliteit betekent dat alle verkeersdeelnemers met elkaar verbonden zijn. Die verbinding is gebaseerd op digitalisering.’’

Komt er een IAA in september 2021? - Automobielmanagement.nl

Komt er een IAA in september 2021?

Het Verband der Automobilindustrie durft voorzichtig te hopen dat in september weer de autobeurs IAA georganiseerd kan worden. Dat is dan niet in Frankfurt maar in de nieuwe standplaats München. Daar moet dan wel de auto minder centraal staan en ook aandacht worden besteed aan mobiliteit in het algemeen, zowel binnen de tentoonstelling als met voorbeeldprojecten in de stad.

Duitse autoshow niet meer in Frankfurt

‘’We zien meer autofabrikanten die aan de nieuwe beurs willen deelnemen, vooral uit Azië,’’ verklaart de organisatie voor de Duitse auto-industrie. “De IAA Mobility zal input geven voor een volledig nieuw concept voor mobiliteit waarin zich de interesses en belangen van de hele maatschappij weerspiegelen,’’ zegt directeur Jürgen Mindel. Behalve de Duitse fabrikanten, die zich allemaal hebben aangemeld, komen er ook steeds meer verzoeken van nieuwere spelers op de markt voor elektrische auto’s. Daartoe behoren onder meer de Chinezen SAIC, Great Wall en Niro alsmede het Zweeds/Chinese Polestar uit de stal van Geely. Daarnaast zou Hyundai in München vooral de aandacht willen vestigen op haar waterstof concept voor personenauto’s.

Fietsen

In het kader van mobiliteit komt er op de IAA ook een apart platform voor fietsen. Tegelijkertijd moet er een ‘World Cycling Forum’ worden gehouden waar vertegenwoordigers uit de wereldwijde fietsenwereld kunnen debatteren over de toekomst van die tweewielers. Verder meldt Mindel ook de deelname van bedrijven als IBM en het Israëlische Mobileye die zich niet zozeer met auto’s of mobiliteit bezighouden maar wel de software daarvoor leveren. “Hun deelname onderstreept het toenemende belang van digitalisering voor de autobranche. Allesomvattende mobiliteit betekent dat alle verkeersdeelnemers met elkaar verbonden zijn. Die verbinding is gebaseerd op digitalisering.’’