Nu al zoekt meer dan 95 procent van de consumenten online naar een volgende auto. Waar ze de uiteindelijke koop sluiten, online of in de showroom, is niet relevant laat UnameIT weten. ‘Het gaat erom dat iedere klant op zijn of haar manier een auto kan kopen. Het autobedrijf zal alle mogelijke kanalen slim moet inzetten om de online oriënterende consument de eerste stap naar aankoop te laten zetten. Dat kan het boeken van een proefrit zijn, een reservering, een offerte, een aanbetaling of volledige aankoop.

Pilot

Al een aantal jaren maakt Carnext.com gebruik van Notarieel Betalen, maar ook Auto.nl en ProefritAanHuis.nl hebben expliciet gekozen voor deze dienst aldus UnameIT. “We waren op zoek naar een partij die net als wij betrokken is bij de automotive, de processen kent en kan inspelen op veranderingen in de markt”, zegt Robert Adelerhof, Managing Director. Op korte termijn start het bedrijf bij een eerste pilotgroep van autobedrijven die hiermee gaan werken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding