Dat gaat dan om gebieden als uitwisseling van kennis, grensoverschrijdende investeringsmogelijkheden, gemeenschappelijk management over de grenzen heen en snellere uitvoering van belangrijke verkoopinitiatieven. Ook de toenemende digitalisering wordt meegenomen. “Mercedes-Benz klanten in Europa profiteren dan nog meer van een volledig geïntegreerde merkervaring waarin de digitale en de fysieke wereld naadloos in elkaar overgaan,’’ aldus moederbedrijf Daimler.

pan-Europees

Die pan-Europese verkooporganisatie blijft onder leiding van Karl Schregle terwijl de Duitse tak Jörg Heinermann, momenteel hoofd van het project Retail of the Future, als baas krijgt. Heinermann, die al sinds 1993 bij Mercedes-Benz werkt, was in vorige functies al nauw betrokken bij de verkoopactiviteiten in Duitsland terwijl hij ook verantwoordelijk is geweest voor de Europese aftersalesbusiness. In zijn huidige functie houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van het dealernetwerk van Mercedes-Benz Cars in Europa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding