Het kiezen van een auto is volgens de Bovag maatwerk en moet zorgvuldig gebeuren. Men ziet nu de nodige terughoudendheid bij klanten ‘omdat online, op afstand kopen voor veel klanten een nauwelijks te nemen drempel opwerpt’. Goed advies en goede voorlichting zijn volgens de brancheorganisatie cruciaal bij de keuze van een vervoermiddel. ‘En dat kan prima één op één in een showroom of winkel. Op afspraak, in een tevoren vastgesteld tijdvak’.

Aflevering

Evenzeer is de voorlichting bij aflevering van een auto van groot belang. ‘Zeker bij moderne auto’s die vol zitten met rijhulp-ondersteuningssystemen (ADAS), waar lang niet iedere klant al mee vertrouwd is. Of denk aan klanten die voor het eerst elektrisch gaan rijden. Ook dat vergt de nodige uitleg van de verkoper. Dat gaat nu allemaal gemankeerd en met horten en stoten. En dat is niet goed voor de verkeersveiligheid en niet goed voor de bedrijfszekerheid van de vervoermiddelen’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding