Peugeot onthult nieuwe merkidentiteit en logo

De energietransitie en emissievrije mobiliteit staan bij Peugeot centraal in de strategie voor een duurzame toekomst. Dit alles komt nu tot uiting in een nieuw merklogo, een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe website als onderdeel van de strategie van Stellantis.

In de afgelopen tien jaar hebben alle Peugeot- modellen een upgrade naar een hogere marktpositionering gemaakt. Bovendien is er het aanbod van geëlektrificeerde auto’s en bedrijfswagens flink uitgebreid. Deze upgrade in marktpositionering krijgt nu zijn weerslag in een nieuw merkemnbleem waar als vanouds de leeuw weer centraal staat.

Online

Wat de website betreft: deze is nu onderdeel van een ‘online ervaring’, waar online kopen de norm is. Alles is hier volgens Peugeot mogelijk wat normaal gesproken alleen fysiek bij de dealer kan: ‘ontdekken, configureren, kopen, overeenkomsten afsluiten, financieren, inruilen etc. De dealer wordt de plek ‘voor een meer menselijke, meer visuele en meer leerzame ervaring.’

The Lions Of Our Time

Met een nieuwe internationale merkcampagne wil Peugeot zowel bestaande als nieuwe klanten boeien. De campagne The Lions Of Our Time is gericht op het belangrijkste bezit van klanten: hun tijd. ‘Het is een ode aan de leeuwen van vandaag, van alle tijden, alle culturen en achtergronden. De klanten zijn The Lions of Our Time die niet alleen oog hebben voor prestaties en prijzen, maar ook op zoek zijn naar ‘quality time’, aldus Peugeot in een ronkend persbericht.

Lees ook:
Peugeot-directeur Bastiaan de Groot: ‘We moeten ons marktaandeel kunnen behouden’

Peugeot onthult nieuwe merkidentiteit en logo - Automobielmanagement.nl

Peugeot onthult nieuwe merkidentiteit en logo

De energietransitie en emissievrije mobiliteit staan bij Peugeot centraal in de strategie voor een duurzame toekomst. Dit alles komt nu tot uiting in een nieuw merklogo, een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe website als onderdeel van de strategie van Stellantis.

In de afgelopen tien jaar hebben alle Peugeot- modellen een upgrade naar een hogere marktpositionering gemaakt. Bovendien is er het aanbod van geëlektrificeerde auto’s en bedrijfswagens flink uitgebreid. Deze upgrade in marktpositionering krijgt nu zijn weerslag in een nieuw merkemnbleem waar als vanouds de leeuw weer centraal staat.

Online

Wat de website betreft: deze is nu onderdeel van een ‘online ervaring’, waar online kopen de norm is. Alles is hier volgens Peugeot mogelijk wat normaal gesproken alleen fysiek bij de dealer kan: ‘ontdekken, configureren, kopen, overeenkomsten afsluiten, financieren, inruilen etc. De dealer wordt de plek ‘voor een meer menselijke, meer visuele en meer leerzame ervaring.’

The Lions Of Our Time

Met een nieuwe internationale merkcampagne wil Peugeot zowel bestaande als nieuwe klanten boeien. De campagne The Lions Of Our Time is gericht op het belangrijkste bezit van klanten: hun tijd. ‘Het is een ode aan de leeuwen van vandaag, van alle tijden, alle culturen en achtergronden. De klanten zijn The Lions of Our Time die niet alleen oog hebben voor prestaties en prijzen, maar ook op zoek zijn naar ‘quality time’, aldus Peugeot in een ronkend persbericht.

Lees ook:
Peugeot-directeur Bastiaan de Groot: ‘We moeten ons marktaandeel kunnen behouden’