VW investeert 200 miljoen euro in dealernetwerk Duitsland

Volkswagen investeert 200 miljoen euro in de uitbouw van haar digitale en fysieke verkoopnetwerk in Duitsland. De geplande investeringen vloeien onder meer naar opwaardering van dealers en showrooms, een breed trainingsoffensief over producten en diensten en een uitgebreidere scholing rond e-mobiliteit.

Als eerste stap gaat VW deze zomer samen met de handel de digitale verkoop optuigen, met name van de ID.-modellen. Later zal ook de digitale handel in gebruikte wagens, ook uit het bestand van de dealers, verder worden georganiseerd. Een pilot hiermee heeft goede resultaten opgeleverd. Volkswagen wil de dealers op deze manier ook ondersteunen om de gevolgen van de coronacrisis te boven te komen.

Voorbeeld

Dat staat in een bericht van Volkswagen Deutschland. “Duitsland is onze thuismarkt. We willen de verkoop hier opnieuw duidelijk versterken en het ook wat betreft digitalisering tot voorbeeld voor andere markten maken,’’ zegt Klaus Zellmer, directeur verkoop en marketing bij Volkswagen Passenger Cars. “We willen Volkswagen met Accelerate tot meest begerenswaardige merk voor duurzame mobiliteit maken. Daartoe behoort een excellente beleving bij de koop, leasing of service van een Volkswagen. Hier willen we maatstaven voor neerzetten.’’

Lees ook:
VW-baas ziet waterstof niet zitten

VW investeert 200 miljoen euro in dealernetwerk Duitsland - Automobielmanagement.nl

VW investeert 200 miljoen euro in dealernetwerk Duitsland

Volkswagen investeert 200 miljoen euro in de uitbouw van haar digitale en fysieke verkoopnetwerk in Duitsland. De geplande investeringen vloeien onder meer naar opwaardering van dealers en showrooms, een breed trainingsoffensief over producten en diensten en een uitgebreidere scholing rond e-mobiliteit.

Als eerste stap gaat VW deze zomer samen met de handel de digitale verkoop optuigen, met name van de ID.-modellen. Later zal ook de digitale handel in gebruikte wagens, ook uit het bestand van de dealers, verder worden georganiseerd. Een pilot hiermee heeft goede resultaten opgeleverd. Volkswagen wil de dealers op deze manier ook ondersteunen om de gevolgen van de coronacrisis te boven te komen.

Voorbeeld

Dat staat in een bericht van Volkswagen Deutschland. “Duitsland is onze thuismarkt. We willen de verkoop hier opnieuw duidelijk versterken en het ook wat betreft digitalisering tot voorbeeld voor andere markten maken,’’ zegt Klaus Zellmer, directeur verkoop en marketing bij Volkswagen Passenger Cars. “We willen Volkswagen met Accelerate tot meest begerenswaardige merk voor duurzame mobiliteit maken. Daartoe behoort een excellente beleving bij de koop, leasing of service van een Volkswagen. Hier willen we maatstaven voor neerzetten.’’

Lees ook:
VW-baas ziet waterstof niet zitten