DTC Media Online zelfstandig verder als PowerKraut

De online tak van mediabedrijf DTC Media gaat zelfstandig verder als PowerKraut. Dat nieuwe bedrijf gaat zich volledig toeleggen op online sales en marketing voor de autobranche zo heeft het bedrijf bekendgemaakt.

DTC Media is naar eigen zeggen het grootste gespecialiseerde marketingbureau voor de Nederlandse autosector. De onderneming, in 2005 opgericht door Marcel Barnas en Frans Huetink, bestond uit twee aparte bv’s. Het kantoor in IJsselstein was gespecialiseerd in offline marketing, het kantoor in Doetinchem richtte zich op online marketing.

Knellen

Mede door de snel veranderende automotive markt begon die organisatiestructuur de laatste jaren te knellen, aldus Huetink. “Marcel en ik hadden uiteenlopende visies op de toekomst van het bedrijf en daarom hebben we besloten apart van elkaar verder te gaan.”

Nieuwe naam

De offline tak van DTC Media blijft onder dezelfde naam actief, voor Huetink betekende de scheiding dat hij op zoek moest naar een nieuwe naam voor zijn online marketingbedrijf. Dat werd PowerKraut. “Het past bij onze nieuwe identiteit: onderscheidend, een beetje gek, energiek en ambitieus.” Voor crossmediale campagnes blijft het nieuwe bedrijf van Huetink samenwerken met DTC Media. Ook de circa 70 medewerkers blijven werkzaam in Doetinchem.

DTC Media Online zelfstandig verder als PowerKraut - Automobielmanagement.nl

DTC Media Online zelfstandig verder als PowerKraut

De online tak van mediabedrijf DTC Media gaat zelfstandig verder als PowerKraut. Dat nieuwe bedrijf gaat zich volledig toeleggen op online sales en marketing voor de autobranche zo heeft het bedrijf bekendgemaakt.

DTC Media is naar eigen zeggen het grootste gespecialiseerde marketingbureau voor de Nederlandse autosector. De onderneming, in 2005 opgericht door Marcel Barnas en Frans Huetink, bestond uit twee aparte bv’s. Het kantoor in IJsselstein was gespecialiseerd in offline marketing, het kantoor in Doetinchem richtte zich op online marketing.

Knellen

Mede door de snel veranderende automotive markt begon die organisatiestructuur de laatste jaren te knellen, aldus Huetink. “Marcel en ik hadden uiteenlopende visies op de toekomst van het bedrijf en daarom hebben we besloten apart van elkaar verder te gaan.”

Nieuwe naam

De offline tak van DTC Media blijft onder dezelfde naam actief, voor Huetink betekende de scheiding dat hij op zoek moest naar een nieuwe naam voor zijn online marketingbedrijf. Dat werd PowerKraut. “Het past bij onze nieuwe identiteit: onderscheidend, een beetje gek, energiek en ambitieus.” Voor crossmediale campagnes blijft het nieuwe bedrijf van Huetink samenwerken met DTC Media. Ook de circa 70 medewerkers blijven werkzaam in Doetinchem.