Mexico City en Hamburg hebben al een City Garage. Dat alles sluit aan bij de snelle groei van het submerk van Seat. Dit jaar wordt de één miljard euro omzet overschreden en inmiddels zijn er sinds de start in 2018 meer dan 100.000 Cupra’s verkocht.

Vierde

Bij de opening van de vestiging in Milaan stelde CEO Wayne Griffiths: “We brengen een stukje Barcelona naar het hart van de modewereld tijdens de Milan Design Week. Dit is onze vierde Cupra Garage en Italië is ook onze vierde markt wereldwijd. We zijn hier gegroeid van 200 auto’s in de eerste acht maanden van 2020 naar 4.000 in dezelfde periode dit jaar. Dat is grotendeels te danken aan het succes van de Cupra Formentor. We werken nu aan de lancering van onze eerste vol-elektrische model, de Cupra Born, die in november de Italiaanse markt zal bereiken.’’

Cupra wil eind 2022 beschikken over 800 verkooppunten in de wereld. In 2030 moet het merk electric-only worden. Voor de komende jaren staan twee nieuwe modellen op de rol: de Tavascan in 2024 gevolgd door de UrbanRebel in het jaar daarna.

Lees ook:
AM TV: ‘Westfield Mall is perfecte locatie voor MG om nieuwe klanten te vinden’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding