Die cijfers zijn bekend gemaakt door het organiserende Verband der Automobilindustrie. Voorzitter Hildegard Müller: “We hebben een moedige stap gezet en zijn daarvoor beloond door de bezoekers. 400.000 bezoekers in slechts zes dagen is een duidelijk bewijs van ‘voting with their feet’. De bezoekers waren zeer geïnteresseerd in en tevreden over de hele ervaring. De IAA Mobility is nu het grootste mobiliteitsevenement in de wereld. Nieuwe elektrische auto’s, fietsen, e-scooters, energiebeleid en stadsplanning, digitalisering en nog meer, hier in München hebben we gepresenteerd en bediscussieerd wat nodig is voor de toekomst.’’
Weer mogelijk
Bestuursvoorzitter Klaus Dittrich van Messe München voegt daar aan toe: “De nieuwe IAA Mobility is een sterk signaal aan de wereld dat internationale exposities weer mogelijk zijn in Duitsland. Het veiligheids- en hygiëne concept heeft buitengewoon goed gewerkt. Exposanten en bezoekers hebben zich aan de regels gehouden en veel begrip getoond.’’
Lees ook:
Renault presenteert nieuwe volledig elektrische Megane op IAA