IAA Mobility München trekt 400.000 bezoekers

De IAA nieuwe stijl in München heeft 400.000 bezoekers uit 95 landen getrokken. Het aantal bezoekers lag gemiddeld per dag 30 procent hoger dan bij de laatste IAA in Frankfurt. Twee derde van die bezoekers was jonger dan 40 jaar. Aan de presentaties, lezingen en andere activiteiten werd bijgedragen door 936 sprekers uit 32 landen terwijl de show 744 exposanten telde.

Die cijfers zijn bekend gemaakt door het organiserende Verband der Automobilindustrie. Voorzitter Hildegard Müller: “We hebben een moedige stap gezet en zijn daarvoor beloond door de bezoekers. 400.000 bezoekers in slechts zes dagen is een duidelijk bewijs van ‘voting with their feet’. De bezoekers waren zeer geïnteresseerd in en tevreden over de hele ervaring. De IAA Mobility is nu het grootste mobiliteitsevenement in de wereld. Nieuwe elektrische auto’s, fietsen, e-scooters, energiebeleid en stadsplanning, digitalisering en nog meer, hier in München hebben we gepresenteerd en bediscussieerd wat nodig is voor de toekomst.’’

Weer mogelijk

Bestuursvoorzitter Klaus Dittrich van Messe München voegt daar aan toe: “De nieuwe IAA Mobility is een sterk signaal aan de wereld dat internationale exposities weer mogelijk zijn in Duitsland. Het veiligheids- en hygiëne concept heeft buitengewoon goed gewerkt. Exposanten en bezoekers hebben zich aan de regels gehouden en veel begrip getoond.’’

Lees ook:
Renault presenteert nieuwe volledig elektrische Megane op IAA

IAA Mobility München trekt 400.000 bezoekers - Automobielmanagement.nl

IAA Mobility München trekt 400.000 bezoekers

De IAA nieuwe stijl in München heeft 400.000 bezoekers uit 95 landen getrokken. Het aantal bezoekers lag gemiddeld per dag 30 procent hoger dan bij de laatste IAA in Frankfurt. Twee derde van die bezoekers was jonger dan 40 jaar. Aan de presentaties, lezingen en andere activiteiten werd bijgedragen door 936 sprekers uit 32 landen terwijl de show 744 exposanten telde.

Die cijfers zijn bekend gemaakt door het organiserende Verband der Automobilindustrie. Voorzitter Hildegard Müller: “We hebben een moedige stap gezet en zijn daarvoor beloond door de bezoekers. 400.000 bezoekers in slechts zes dagen is een duidelijk bewijs van ‘voting with their feet’. De bezoekers waren zeer geïnteresseerd in en tevreden over de hele ervaring. De IAA Mobility is nu het grootste mobiliteitsevenement in de wereld. Nieuwe elektrische auto’s, fietsen, e-scooters, energiebeleid en stadsplanning, digitalisering en nog meer, hier in München hebben we gepresenteerd en bediscussieerd wat nodig is voor de toekomst.’’

Weer mogelijk

Bestuursvoorzitter Klaus Dittrich van Messe München voegt daar aan toe: “De nieuwe IAA Mobility is een sterk signaal aan de wereld dat internationale exposities weer mogelijk zijn in Duitsland. Het veiligheids- en hygiëne concept heeft buitengewoon goed gewerkt. Exposanten en bezoekers hebben zich aan de regels gehouden en veel begrip getoond.’’

Lees ook:
Renault presenteert nieuwe volledig elektrische Megane op IAA