Komt er in 2022 een Autosalon Brussel?

De toekomst van het Autosalon in Brussel is hoogst onzeker geworden. De Belgische VW-importeur d’Ieteren heeft al besloten niet meer mee te doen waardoor de merken Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bentley en Bugatti zullen ontbreken. D’Ieteren is met een marktaandeel van bijna 25 procent verreweg het grootste autodealerbedrijf van België.

Stellantis heeft grote twijfels en zal nog deze week beslissen of het voor onder meer Peugeot, Fiat, Opel, Jeep en Citroën nog wel de moeite waard is naar een dergelijk evenement te komen. Stellantis weigerde in ieder geval in mei al om een ‘letter of intent’ te tekenen. Naar verluidt ligt het besluit nu op het bureau van CEO Carlos Tavares zelf.

Knoop doorhakken

Het Autosalon staat tot nu toe op de agenda voor 14 tot en met 23 januari 2022. Organisator Febiac, de Belgische federatie voor de auto- en motorindustrie, zal vermoedelijk vrijdag de knoop doorhakken of het grootste evenement in de Belgische hoofdstad dan doorgaat of niet. Vorig jaar kon de expositie niet doorgaan vanwege corona en als het nu weer afgelast moet worden zou dat wel eens de doodsteek voor het zoveelste grote auto-evenement in Europa kunnen betekenen. Dat is ook een grote klap voor Febiac zelf dat het overgrote deel van haar inkomsten uit het Autosalon haalt.

Lees ook:
Autosalon van Genève mikt op 2022

Komt er in 2022 een Autosalon Brussel? - Automobielmanagement.nl

Komt er in 2022 een Autosalon Brussel?

De toekomst van het Autosalon in Brussel is hoogst onzeker geworden. De Belgische VW-importeur d’Ieteren heeft al besloten niet meer mee te doen waardoor de merken Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bentley en Bugatti zullen ontbreken. D’Ieteren is met een marktaandeel van bijna 25 procent verreweg het grootste autodealerbedrijf van België.

Stellantis heeft grote twijfels en zal nog deze week beslissen of het voor onder meer Peugeot, Fiat, Opel, Jeep en Citroën nog wel de moeite waard is naar een dergelijk evenement te komen. Stellantis weigerde in ieder geval in mei al om een ‘letter of intent’ te tekenen. Naar verluidt ligt het besluit nu op het bureau van CEO Carlos Tavares zelf.

Knoop doorhakken

Het Autosalon staat tot nu toe op de agenda voor 14 tot en met 23 januari 2022. Organisator Febiac, de Belgische federatie voor de auto- en motorindustrie, zal vermoedelijk vrijdag de knoop doorhakken of het grootste evenement in de Belgische hoofdstad dan doorgaat of niet. Vorig jaar kon de expositie niet doorgaan vanwege corona en als het nu weer afgelast moet worden zou dat wel eens de doodsteek voor het zoveelste grote auto-evenement in Europa kunnen betekenen. Dat is ook een grote klap voor Febiac zelf dat het overgrote deel van haar inkomsten uit het Autosalon haalt.

Lees ook:
Autosalon van Genève mikt op 2022