“Sinds het laatste overlegcomité (dat in België over de coronaregels beslist) vragen velen zich af welke impact de bijkomende maatregelen zullen hebben op de organisatie van de Brussels Motorshow’’, legt Andreas Cremer, gedelegeerd bestuurder van Febiac, uit. “Al weken volgen wij de evolutie van het aantal besmettingen op de voet en staan wij in voortdurend contact met de overheid. Op basis van onze ervaring als organisator van grote evenementen hebben wij gekozen voor duidelijke en strengere maatregelen, die wij gaan invoeren tijdens de volgende Brussels Motorshow en die onze bezoekers hun comfort zullen verzekeren.”

Covid Safe Ticket

Bezoekers dienen in het bezit te zijn van een Covid Safe Ticket, de Belgische QR-code. Maar de maatregelen waartoe de organisator van de beurs heeft besloten, gaan verder dan alleen het bezit van het CST: “De verkoop van toegangskaarten wordt begin december gelanceerd en zal alleen online toegankelijk zijn via de website www.autosalon.be. Voorafgaand aan hun bezoek, zullen de bezoekers gevraagd worden online een tijdslot te reserveren dat ruim voldoende zal zijn om hen toe te laten de show op een ontspannen manier te bezoeken,’’ verklaart Pierre Lalmand, directeur van de Brussels Motorshow. Het aantal bezoekers zal permanent worden gemonitord om de situatie te kunnen controleren.’’

Deze maatregelen zijn volgens Febiac ‘ook bijzonder gunstig onthaald door de 50 merken van auto- en lichte bedrijfsvoertuigen die reeds voor de Brussels Motorshow zijn ingeschreven’.

Lees ook:
50 merken al aangemeld voor Brussels Motorshow

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding