‘Lokaal’, dat blijft altijd het speerpunt voor AutoFirst. Op dit moment zijn er 145 vestigingen en men wil groeien tot 300 garagebedrijven in 2026. “We zijn op zoek naar actieve leden met twee sleutelende monteurs die ondersteund willen worden op gebied van training, regionale en landelijke marketingactiviteiten en een eigen persoonlijke website”, aldus Rogier Roet, landelijke formulemanager bij AutoFirst. “AutoFirst biedt landelijke afspraken voor scherpe private lease-aanbiedingen voor de consumenten. Ook de mobiliteitsgarantie is een ideale consumentenbinder.” Volgend jaar wordt een nieuwe online omgeving gelanceerd. “Daarbij krijgt elke garage een eigen site,” aldus Roet. “We zijn van alle garageformules al jaren het meest vooruitstrevend op social media, met name met lokale social media-campagnes met eigen foto’s zijn wij zeer succesvol. Dat faciliteren we volledig voor onze garages.”
Overschakeling naar EV faciliteren
Een ander belangrijk aspect waarvoor AutoFirst samen optrekt met de garagisten, is het klaarstomen voor hybride en EV’s. Samenwerking met het net gelanceerde Moobi-concept of met Edge Mobility zorgt ervoor dat klanten zich ook met hun EV comfortabel voelen bij een AutoFirst-garage. “Denk daarbij aan technische en commerciële training van medewerkers, de equipment die nodig is om veilig aan EV’s te werken en zelfs laadoplossingen. Dit gaan wij vanaf januari via de LKQ Fource- en Full Fource Partner-grossiers, waaronder Koskamp, aanbieden en uitrollen bij elke AutoFirst-deelnemer die daar behoefte aan heeft.”
Dit artikel verscheen in het thema Marketing & Retail van AM november 2021.
Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg