DFM: dé flexibele financiële partner voor de mobiliteitssector

brand story

Toen de coronapandemie begon, bood DFM haar klanten extra financiële ondersteuning. Met Volkswagen Bank GmbH en Pon als aandeelhouders, weet DFM als geen ander wat de mobiliteitssector nodig heeft om in beweging te blijven.

DFM is al decennialang actief als financieringspartner in de mobiliteitsbranche. Opgericht in 1967 als financier voor Volkswagen dealerbedrijven, bedient DFM inmiddels autobedrijven van alle merken en leasemaatschappijen. En niet alleen dat, DFM is ook de financiële partner voor vernieuwende initiatieven in de mobiliteitssector zoals mobiliteitskaarten, fietslease en laadoplossingen.

Luisteren naar de klant

“Doordat we weten wat er in de automotive speelt kunnen we als klankbord dienen,” aldus Ron Konings, Commercieel Directeur bij DFM. “Onze klanten weten dat we er zijn in goede en in slechte tijden. We zijn gecommitteerd aan de mobiliteitsbranche en bieden onze klanten de productoplossing die past bij hun financieringsbehoefte.” Goed luisteren naar wat de markt nodig heeft, maakt daarbij het verschil, juist in roerige tijden. “We organiseren regelmatig klantarena’s, waarbij we vooral luisteren naar onze klanten,” aldus Productmanager Arnold Schmale. “Het is voor ons en onze klanten van essentieel belang dat we in gesprek blijven over de marktontwikkelingen en veranderende behoeften.”

Snel schakelen

Aansluitend op een behoefte in de markt heeft DFM onlangs een nieuw product gelanceerd voor universele autobedrijven. Met DFM Direct krijgen klanten snel en eenvoudig een financiering voor hun voorraad gebruikte auto’s. Door een koppeling met het RDW en Autotelex wordt een auto na registratie snel getaxeerd en levert DFM de financiering direct op maat. Schmale: “Met onze kennis en jarenlange ervaring durven we eerder en meer te financieren.”

Turbulente wereld

De mobiliteitsbranche is in transitie. Schaalvergroting, elektrificatie en veranderende mobiliteitsbehoeften van de consument vragen om nieuwe bedrijfsmodellen. Daarnaast zijn de leveringsketens flink verstoord. Door het chiptekort hebben ondernemingen leveringsproblemen. Hierdoor verandert ook hun financieringsbehoefte.Konings: “Veranderende omstandigheden vragen om flexibiliteit en snelheid. Door in constante dialoog te blijven met onze klant proberen we de juiste vertaalslag te maken naar onze productoplossingen.”

Innovatie

Naast persoonlijk advies kunnen ondernemingen in de mobiliteitsbranche bij DFM terecht voor financieringsoplossingen. Ook op andere vlakken ondersteunt DFM haar klanten. “Een jaar geleden hebben we de DFM Energiewijzer gelanceerd. In deze Energiewijzer zien onze klanten in één oogopslag hoe hun bedrijfspanden scoren qua energieverbruik en energielabels”, vertelt Konings. “De tool laat zien wat het verbeterpotentieel is. Verder geeft de tool klanten inzicht in de terugverdientijd van de voorgestelde investeringen.” DFM richt zich op meer dan alleen het financieren van auto’s. “We kijken continu naar nieuwe mobiliteitsinitiatieven en hoe we deze met passende financieringsoplossingen kunnen ondersteunen”, besluit Schmale.

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

DFM: dé flexibele financiële partner voor de mobiliteitssector - Automobielmanagement.nl

DFM: dé flexibele financiële partner voor de mobiliteitssector

brand story

Toen de coronapandemie begon, bood DFM haar klanten extra financiële ondersteuning. Met Volkswagen Bank GmbH en Pon als aandeelhouders, weet DFM als geen ander wat de mobiliteitssector nodig heeft om in beweging te blijven.

DFM is al decennialang actief als financieringspartner in de mobiliteitsbranche. Opgericht in 1967 als financier voor Volkswagen dealerbedrijven, bedient DFM inmiddels autobedrijven van alle merken en leasemaatschappijen. En niet alleen dat, DFM is ook de financiële partner voor vernieuwende initiatieven in de mobiliteitssector zoals mobiliteitskaarten, fietslease en laadoplossingen.

Luisteren naar de klant

“Doordat we weten wat er in de automotive speelt kunnen we als klankbord dienen,” aldus Ron Konings, Commercieel Directeur bij DFM. “Onze klanten weten dat we er zijn in goede en in slechte tijden. We zijn gecommitteerd aan de mobiliteitsbranche en bieden onze klanten de productoplossing die past bij hun financieringsbehoefte.” Goed luisteren naar wat de markt nodig heeft, maakt daarbij het verschil, juist in roerige tijden. “We organiseren regelmatig klantarena’s, waarbij we vooral luisteren naar onze klanten,” aldus Productmanager Arnold Schmale. “Het is voor ons en onze klanten van essentieel belang dat we in gesprek blijven over de marktontwikkelingen en veranderende behoeften.”

Snel schakelen

Aansluitend op een behoefte in de markt heeft DFM onlangs een nieuw product gelanceerd voor universele autobedrijven. Met DFM Direct krijgen klanten snel en eenvoudig een financiering voor hun voorraad gebruikte auto’s. Door een koppeling met het RDW en Autotelex wordt een auto na registratie snel getaxeerd en levert DFM de financiering direct op maat. Schmale: “Met onze kennis en jarenlange ervaring durven we eerder en meer te financieren.”

Turbulente wereld

De mobiliteitsbranche is in transitie. Schaalvergroting, elektrificatie en veranderende mobiliteitsbehoeften van de consument vragen om nieuwe bedrijfsmodellen. Daarnaast zijn de leveringsketens flink verstoord. Door het chiptekort hebben ondernemingen leveringsproblemen. Hierdoor verandert ook hun financieringsbehoefte.Konings: “Veranderende omstandigheden vragen om flexibiliteit en snelheid. Door in constante dialoog te blijven met onze klant proberen we de juiste vertaalslag te maken naar onze productoplossingen.”

Innovatie

Naast persoonlijk advies kunnen ondernemingen in de mobiliteitsbranche bij DFM terecht voor financieringsoplossingen. Ook op andere vlakken ondersteunt DFM haar klanten. “Een jaar geleden hebben we de DFM Energiewijzer gelanceerd. In deze Energiewijzer zien onze klanten in één oogopslag hoe hun bedrijfspanden scoren qua energieverbruik en energielabels”, vertelt Konings. “De tool laat zien wat het verbeterpotentieel is. Verder geeft de tool klanten inzicht in de terugverdientijd van de voorgestelde investeringen.” DFM richt zich op meer dan alleen het financieren van auto’s. “We kijken continu naar nieuwe mobiliteitsinitiatieven en hoe we deze met passende financieringsoplossingen kunnen ondersteunen”, besluit Schmale.

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg