MSR Consulting Group: ‘Hoe bewerk ik op juiste wijze de zakelijke markt?’

brand story

MSR helpt bedrijven met meer succes te ondernemen. De merkimporteurs en hun dealerorganisaties zijn dit jaar met meerdere uitdagingen tegelijkertijd geconfronteerd en MSR wijst de weg om deze problemen snel en adequaat op te lossen.

Ronald van Eck van MSR: “Allereerst is het de coronacrisis die nog steeds de markt sterk beïnvloedt. In de zakelijke markt constateer je uitstelgedrag, kritischer kijken naar het huidige wagenpark, minder zakelijke kilometers en daarmee minder behoefte aan vervangingen. De particuliere vraag naar nieuwe auto’s is ook teruggelopen in verhouding met pre-corona, maar er is wel extra vraag naar occasions, weliswaar met hogere prijzen als gevolg. Ten tweede speelt er het chiptekort. Dit blijft tot ver in 2022 een rol spelen en het heeft lange levertijden als gevolg, resulterend in lagere aantallen registraties in 2021. En dus: lager bedrijfsrendement!”

Structureel

“De andere twee ontwikkelingen zijn meer van structurele aard. Allereerst de CAFE-norm. Er is een sterke focus op het verkopen van EV’s en hybrides om de CAFE-norm te halen, waarbij productbeschikbaarheid en subsidies een grote rol spelen. De verkoop van ‘groene’ auto’s is de toekomst, maar de gebruikelijke benzine- en dieselvoertuigen worden ook nog volop geproduceerd. Kortom, hoe verkoop je de juiste brandstofmix? En als laatste ontwikkeling is er de opkomst van nieuwe merken. Nieuwe toetreders zoals MG en Lynk & Co uit China bieden de klant uitstekende aanschafmogelijkheden. De merkimporteurs en hun dealers zullen zich flexibel op moeten stellen om deze uitdagingen het hoofd te bieden.”

Zes vragen

Ronald van Eck vervolgt: “MSR ondersteunt en adviseert importeurs en dealerbedrijven om in deze tijden de zakelijke markt op de juiste manier te bewerken, waarbij in detail wordt ingegaan op de volgende zes vragen: in welke branches en marktsegmenten liggen nu de meeste potentiële kansen? Hoe bereik ik kostenefficiënt maar ook klantgericht de juiste aanspreekpartner bij de prospects? Met welke boodschap en met welke precieze propositie ga ik het gesprek aan met mijn prospects? Met welke benadering houden we op de juiste manier contact met onze bestaande klanten en hoe realiseren we daar het verkooppotentieel? Hoe garanderen we dat hun behoefte op de juiste manier wordt geïnventariseerd en ingevuld en hoe zorg ik ervoor dat mijn accountmanagers juist zijn toegerust om met de juiste boodschap en propositie het verkooppotentieel te realiseren inclusief een hoge klanttevredenheid?

De weg wijzen

Wij wijzen de weg hierin, gebruikmakend van de MSR Fleetdatabase met daarin alle bedrijven in Nederland inclusief hun wagenpark, een Lead Management Systeem om de acquisitie goed te kunnen monitoren en de MSR Salesapp die ervoor zorgt dat altijd de juiste propositie kan worden gepitched. Wij adviseren en coachen de accountmanager in zijn zakelijke marktbewerking en we vergroten zijn competenties en vaardigheden, maar we maken ook het totale proces van relatiebeheer, marktbewerking en acquisitie succesvol.” Nog steeds kansen genoeg!

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
MSR Consulting Group: ‘Hoe bewerk ik op juiste wijze de zakelijke markt?’ - Automobielmanagement.nl

MSR Consulting Group: ‘Hoe bewerk ik op juiste wijze de zakelijke markt?’

brand story

MSR helpt bedrijven met meer succes te ondernemen. De merkimporteurs en hun dealerorganisaties zijn dit jaar met meerdere uitdagingen tegelijkertijd geconfronteerd en MSR wijst de weg om deze problemen snel en adequaat op te lossen.

Ronald van Eck van MSR: “Allereerst is het de coronacrisis die nog steeds de markt sterk beïnvloedt. In de zakelijke markt constateer je uitstelgedrag, kritischer kijken naar het huidige wagenpark, minder zakelijke kilometers en daarmee minder behoefte aan vervangingen. De particuliere vraag naar nieuwe auto’s is ook teruggelopen in verhouding met pre-corona, maar er is wel extra vraag naar occasions, weliswaar met hogere prijzen als gevolg. Ten tweede speelt er het chiptekort. Dit blijft tot ver in 2022 een rol spelen en het heeft lange levertijden als gevolg, resulterend in lagere aantallen registraties in 2021. En dus: lager bedrijfsrendement!”

Structureel

“De andere twee ontwikkelingen zijn meer van structurele aard. Allereerst de CAFE-norm. Er is een sterke focus op het verkopen van EV’s en hybrides om de CAFE-norm te halen, waarbij productbeschikbaarheid en subsidies een grote rol spelen. De verkoop van ‘groene’ auto’s is de toekomst, maar de gebruikelijke benzine- en dieselvoertuigen worden ook nog volop geproduceerd. Kortom, hoe verkoop je de juiste brandstofmix? En als laatste ontwikkeling is er de opkomst van nieuwe merken. Nieuwe toetreders zoals MG en Lynk & Co uit China bieden de klant uitstekende aanschafmogelijkheden. De merkimporteurs en hun dealers zullen zich flexibel op moeten stellen om deze uitdagingen het hoofd te bieden.”

Zes vragen

Ronald van Eck vervolgt: “MSR ondersteunt en adviseert importeurs en dealerbedrijven om in deze tijden de zakelijke markt op de juiste manier te bewerken, waarbij in detail wordt ingegaan op de volgende zes vragen: in welke branches en marktsegmenten liggen nu de meeste potentiële kansen? Hoe bereik ik kostenefficiënt maar ook klantgericht de juiste aanspreekpartner bij de prospects? Met welke boodschap en met welke precieze propositie ga ik het gesprek aan met mijn prospects? Met welke benadering houden we op de juiste manier contact met onze bestaande klanten en hoe realiseren we daar het verkooppotentieel? Hoe garanderen we dat hun behoefte op de juiste manier wordt geïnventariseerd en ingevuld en hoe zorg ik ervoor dat mijn accountmanagers juist zijn toegerust om met de juiste boodschap en propositie het verkooppotentieel te realiseren inclusief een hoge klanttevredenheid?

De weg wijzen

Wij wijzen de weg hierin, gebruikmakend van de MSR Fleetdatabase met daarin alle bedrijven in Nederland inclusief hun wagenpark, een Lead Management Systeem om de acquisitie goed te kunnen monitoren en de MSR Salesapp die ervoor zorgt dat altijd de juiste propositie kan worden gepitched. Wij adviseren en coachen de accountmanager in zijn zakelijke marktbewerking en we vergroten zijn competenties en vaardigheden, maar we maken ook het totale proces van relatiebeheer, marktbewerking en acquisitie succesvol.” Nog steeds kansen genoeg!

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over