Zescilinder lijnmotor terug bij Mercedes-Benz

Mercedes-Benz wil rivaal BMW onttronen als ’s werelds grootste premiummerk en wil bij het realiseren van deze doelstelling niets aan het toeval overlaten. Daarom komt ‘Stuttgart’ (weer) met een zescilinder lijnmotor.

Dat meldt het Engelse magazine Autocar deze week. Een dergelijke krachtbron is al jaren het handelsmerk van BMW. Het is de bedoeling dat Mercedes-Benz de zescilinder lijnmotor in 2016 productieklaar is. De krachtbron debuteert dan onder de motorkap van de nieuwe E-klasse. De volgende editie C-klasse, die volgend jaar in de showrooms arriveert, moet tot de facelift in 2017 wachten voordat de nieuwe motorengeneratie klaar is. Van de nieuwe C-klasse komt ook een stekkerhybride uitvoering. Die krijgt een CO2-uitstoot van 60 gram/km, hetgeen in ons land volgend jaar goed is voor een tot 14 procent verlaagde bijtelling.

 

Zescilinder lijnmotor terug bij Mercedes-Benz - Automobielmanagement.nl

Zescilinder lijnmotor terug bij Mercedes-Benz

Mercedes-Benz wil rivaal BMW onttronen als ’s werelds grootste premiummerk en wil bij het realiseren van deze doelstelling niets aan het toeval overlaten. Daarom komt ‘Stuttgart’ (weer) met een zescilinder lijnmotor.

Dat meldt het Engelse magazine Autocar deze week. Een dergelijke krachtbron is al jaren het handelsmerk van BMW. Het is de bedoeling dat Mercedes-Benz de zescilinder lijnmotor in 2016 productieklaar is. De krachtbron debuteert dan onder de motorkap van de nieuwe E-klasse. De volgende editie C-klasse, die volgend jaar in de showrooms arriveert, moet tot de facelift in 2017 wachten voordat de nieuwe motorengeneratie klaar is. Van de nieuwe C-klasse komt ook een stekkerhybride uitvoering. Die krijgt een CO2-uitstoot van 60 gram/km, hetgeen in ons land volgend jaar goed is voor een tot 14 procent verlaagde bijtelling.