Het accent ligt op het bestellen van onderdelen. Henk Bos, parts manager Ekris Retail hierover: ‘We kwamen er via Google analytics achter dat er maandelijks tien- tot twaalfduizend zoekopdrachten naar BMW-onderdelen worden gegeven en daar spelen we op in." Het complete aanbod van alle leverbare originele BMW onderdelen is uniek in Nederland. Hiermee is Ekris de enige BMW dealer in Nederland die naast particuliere klanten ook automotive klanten de mogelijkheid biedt om online originele BMW-onderdelen te bestellen. 
De webshop is volgens Bos gebruiksvriendelijk: "Bestellen is eenvoudig en laagdrempelig. De bezoeker bladert door de online onderdelencatalogus volgens hetzelfde systeem (ETK) als in het dealermagazijn wordt gebruikt. Deze techniek is vooral een toegevoegde waarde voor bedrijven in de automotive. Zij kunnen de juiste Originele BMW Onderdelen bestellen op basis van het invoeren van een kenteken. Via het RDW wordt het betreffende chassisnummer gezocht voor een juiste match op onderdelen." Bedrijven kunnen een debiteurnummer aanvragen via de klantenservice op de website. Voor iedere automotive klant geldt een specifieke korting. Bij een bestelling via de winkelwagen is direct de te verrekenen korting zichtbaar. De prijzen in de shop zijn altijd actueel en bestellingen die voor 15.00 uur worden geplaatst, zijn de volgende werkdag gereed om verzonden te worden. Ophalen bij één van de zes Ekris vestigingen (Arnhem, Lelystad, Nijkerk, Utrecht, Veenendaal en Zeist) behoort ook tot de mogelijkheden. Tijdens kantooruren staat de klantenservice paraat voor vragen. "Het betreft hier vragen van de klant of hij al dan niet het juiste onderdeel bestelt. Dus geen technische vragen op sleutelgebied."
Achter de schermen wordt momenteel gewerkt aan een soortgelijke webshop voor Mini. Deze wordt naar verwachting medio januari opgeleverd.

Meer info: www.ekris.nl/bmwshop