Hoge score voor Alfa Romeo Giulia in NCAP-botsproef (filmpje)

De nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft 5 sterren gescoord bij de prestigieuze Euro NCAP botstest. Op het gebied van de bescherming van volwassen inzittenden werd met 98 procent de hoogste score ooit behaald. Dit testonderdeel werd in 2015 extra aangescherpt.

Hoge score voor Alfa Romeo Giulia in NCAP-botsproef

De Alfa Romeo Giulia dankt het goede botsresultaat aan een combinatie van een complete veiligheidsuitrusting en een carrosserie die niet alleen licht is (dankzij materialen als koolstofvezel, aluminium en aluminiumcomposiet), maar ook stijf.

Standaard aan boord bij de Italiaan zijn o.a. Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) inclusief herkenning van voetgangers. Hierbij wordt gebruikgemaakt van een radarsensor en een in de voorruit geïntegreerde camera die de aanwezigheid van obstakels en voertuigen detecteren en de bestuurder waarschuwen in geval van een naderende botsing. Mocht de bestuurder niet tijdig reageren, dan grijpt het systeem in door zelfstandig te remmen. Dankzij de voetganger herkenningfunctie van AEB is de Giulia in staat om autonoom te stoppen tot een snelheid van 60 km/u.

De standaarduitrusting omvat tevens Lane Departure Warning (LDW) dat waarschuwt als het voertuig van de te volgen rijstrook afwijkt. Ook is de Alfa Romeo voorzien van Integrated Brake System (IBS). Dit maakt de remafstand volgens de ontwerpers significant korter. Zo heeft de doordeweekse uitvoering van de Giulia 38 meter nodig om van 100 km/u naar stilstand te komen en de Quadrifoglio versie 32 meter.
Optioneel worden Blind Spot Monitoring (BSM) en Rear Cross Path Detection aangeboden die gebruikmaken van sensoren die de omgeving rondom de auto monitoren en de bestuurder assisteren in het geval van inhalen, verwisselen van rijbaan en het verlaten van een parkeerterrein.

Bron: Autointernationaal 

Hoge score voor Alfa Romeo Giulia in NCAP-botsproef (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Hoge score voor Alfa Romeo Giulia in NCAP-botsproef (filmpje)

De nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft 5 sterren gescoord bij de prestigieuze Euro NCAP botstest. Op het gebied van de bescherming van volwassen inzittenden werd met 98 procent de hoogste score ooit behaald. Dit testonderdeel werd in 2015 extra aangescherpt.

Hoge score voor Alfa Romeo Giulia in NCAP-botsproef

De Alfa Romeo Giulia dankt het goede botsresultaat aan een combinatie van een complete veiligheidsuitrusting en een carrosserie die niet alleen licht is (dankzij materialen als koolstofvezel, aluminium en aluminiumcomposiet), maar ook stijf.

Standaard aan boord bij de Italiaan zijn o.a. Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) inclusief herkenning van voetgangers. Hierbij wordt gebruikgemaakt van een radarsensor en een in de voorruit geïntegreerde camera die de aanwezigheid van obstakels en voertuigen detecteren en de bestuurder waarschuwen in geval van een naderende botsing. Mocht de bestuurder niet tijdig reageren, dan grijpt het systeem in door zelfstandig te remmen. Dankzij de voetganger herkenningfunctie van AEB is de Giulia in staat om autonoom te stoppen tot een snelheid van 60 km/u.

De standaarduitrusting omvat tevens Lane Departure Warning (LDW) dat waarschuwt als het voertuig van de te volgen rijstrook afwijkt. Ook is de Alfa Romeo voorzien van Integrated Brake System (IBS). Dit maakt de remafstand volgens de ontwerpers significant korter. Zo heeft de doordeweekse uitvoering van de Giulia 38 meter nodig om van 100 km/u naar stilstand te komen en de Quadrifoglio versie 32 meter.
Optioneel worden Blind Spot Monitoring (BSM) en Rear Cross Path Detection aangeboden die gebruikmaken van sensoren die de omgeving rondom de auto monitoren en de bestuurder assisteren in het geval van inhalen, verwisselen van rijbaan en het verlaten van een parkeerterrein.

Bron: Autointernationaal