Infiniti presenteert VC-T motor

Op 29 september, tijdens de 2016 Paris Motor Show (Mondial de l’Automobile), presenteert luxemerk Infiniti de eerste productieklare motor met variabele compressieverhouding ‘en een van de meest geavanceerde verbrandingsmotoren ooit gemaakt.’

Infiniti

De nieuwe viercilinder VC-T T (Variable Compression-turbo) benzinemotor is al meer dan 20 jaar in ontwikkeling en is een belangrijke doorbraak op het gebied van verbrandingsmotoren, aldus Infiniti.

VC-T motoren kunnen namelijk de hoogte van de zuigers naadloos verhogen of verlagen. Als gevolg daarvan kan de slag van de motor veranderen en varieert de compressieverhouding ergens tussen de 8: 1 (hoge prestaties) en 14: 1 (hoger rendement). De motor past zich automatisch aan naar de optimale verhouding, afhankelijk van de eisen van de rijsituatie.

VC-T-technologie biedt volgens Infiniti meerdere voordelen, waaronder een aanzienlijk lager brandstofverbruik, lagere uitstoot en sterk verminderde geluids- en trillingsniveaus. De motor is ook lichter en compacter dan vergelijkbare conventionele motoren.

Infiniti presenteert VC-T motor - Automobielmanagement.nl

Infiniti presenteert VC-T motor

Op 29 september, tijdens de 2016 Paris Motor Show (Mondial de l’Automobile), presenteert luxemerk Infiniti de eerste productieklare motor met variabele compressieverhouding ‘en een van de meest geavanceerde verbrandingsmotoren ooit gemaakt.’

Infiniti

De nieuwe viercilinder VC-T T (Variable Compression-turbo) benzinemotor is al meer dan 20 jaar in ontwikkeling en is een belangrijke doorbraak op het gebied van verbrandingsmotoren, aldus Infiniti.

VC-T motoren kunnen namelijk de hoogte van de zuigers naadloos verhogen of verlagen. Als gevolg daarvan kan de slag van de motor veranderen en varieert de compressieverhouding ergens tussen de 8: 1 (hoge prestaties) en 14: 1 (hoger rendement). De motor past zich automatisch aan naar de optimale verhouding, afhankelijk van de eisen van de rijsituatie.

VC-T-technologie biedt volgens Infiniti meerdere voordelen, waaronder een aanzienlijk lager brandstofverbruik, lagere uitstoot en sterk verminderde geluids- en trillingsniveaus. De motor is ook lichter en compacter dan vergelijkbare conventionele motoren.