Aan Tesla Model 3 ‘mankeert van alles’

Afremmen gaat problematisch, de bediening zit onhandig in elkaar en ook op andere punten scoort een Tesla Model 3 slecht. Dat is althans het oordeel van het invloedrijke Amerikaanse Consumer Reports. De autotesters vinden dan ook dat een Model 3 bepaald niet aan te bevelen is.

Aan Tesla Model 3 mankeert van alles

Volgens Consumer Reports heeft het nieuwe volumemodel Tesla Model 3 (bedoeld voor de ‘massa’) een afstand van 46 meter nodig om vanaf 100 kilometer per uur tot stilstand te komen. "Dat is veel meer dan elke andere moderne auto die we getest hebben," aldus Consumer Reports. Een veel zwaardere F-150 pick-up van Ford heeft bijvoorbeeld twee meter minder nodig voor dezelfde remmanoeuvre. Tesla zegt dat uit eigen testen een remweg van 40 meter blijkt maar dat lijkt niet voldoende om de zware kritiek van Consumer Reports tegen te spreken.

Ondertussen klagen Duitse bezitters van een Tesla dat ze lang moeten wachten op onderdelen als er wat aan de hand is met hún auto. Soms duurt het zelfs maanden voordat de benodigde spullen aanwezig zijn, meldt Manager Magazin op basis van informatie van monteurs die in de werkplaatsen van Tesla werken. Volgens het blad moeten veel onderdelen nog altijd uit de VS ingevlogen worden terwijl het daar bij Tesla ook al niet soepel loopt.

Aan Tesla Model 3 ‘mankeert van alles’ - Automobielmanagement.nl

Aan Tesla Model 3 ‘mankeert van alles’

Afremmen gaat problematisch, de bediening zit onhandig in elkaar en ook op andere punten scoort een Tesla Model 3 slecht. Dat is althans het oordeel van het invloedrijke Amerikaanse Consumer Reports. De autotesters vinden dan ook dat een Model 3 bepaald niet aan te bevelen is.

Aan Tesla Model 3 mankeert van alles

Volgens Consumer Reports heeft het nieuwe volumemodel Tesla Model 3 (bedoeld voor de ‘massa’) een afstand van 46 meter nodig om vanaf 100 kilometer per uur tot stilstand te komen. "Dat is veel meer dan elke andere moderne auto die we getest hebben," aldus Consumer Reports. Een veel zwaardere F-150 pick-up van Ford heeft bijvoorbeeld twee meter minder nodig voor dezelfde remmanoeuvre. Tesla zegt dat uit eigen testen een remweg van 40 meter blijkt maar dat lijkt niet voldoende om de zware kritiek van Consumer Reports tegen te spreken.

Ondertussen klagen Duitse bezitters van een Tesla dat ze lang moeten wachten op onderdelen als er wat aan de hand is met hún auto. Soms duurt het zelfs maanden voordat de benodigde spullen aanwezig zijn, meldt Manager Magazin op basis van informatie van monteurs die in de werkplaatsen van Tesla werken. Volgens het blad moeten veel onderdelen nog altijd uit de VS ingevlogen worden terwijl het daar bij Tesla ook al niet soepel loopt.