GM houdt vast aan dieselcenter in Turijn

Ondanks de verkoop van Opel aan PSA houdt General Motors vast aan zijn dieselontwikkelfaciliteit in Turijn, dat in 2005 werd opgezet na de mislukte samenwerking met Fiat. Volgens ontwikkelchef Pierpaolo Antonioli is er genoeg toekomst voor ‘zijn’ centrum.

"Voor GM is dit de enige faciliteit in de wereld waar dieseltechniek wordt ontwikkeld. We bedienen daarmee niet alleen Europa maar zijn wereldwijd actief. Onze afzetmarkt bevindt zich nu vooral in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Thailand, Korea en India."

Verwacht GM de verkoop van dieselmodellen te vergroten nu Opel geen deel meer uitmaakt van het concern? "We beschikken nu over 5 ‘dieselfamilies’, waaronder de 6.6 liter 8-cilinder Duramax voor de Silverado, de 2.8 liter 4-cilinder voor de Colorado pick-up en de 1.6 liter voor de Chevy Equinox en Cruze. Bovendien hebben we zojuist de nieuwe 3.0 liter 6-cilinder diesel geïntroduceerd in de nieuwe Chevrolet Silverado pick-up. Dit is een nieuw segment voor ons en we verwachten er veel van."

"Met uitzondering van de 6.6 liter 8-cilinder zijn de motoren allemaal in Turijn ontwikkeld. Sowieso hebben we een belangrijke strategie ontwikkeld rondom diesel die nu in Noord-Amerika wordt uitgerold. En ja, het klopt weliswaar dat de markt voor pure dieselauto’s zal krimpen, maar ik zie een toekomst voor hybridemodellen waardoor het aandeel van dieselmotoren ongeveer gelijk zal blijven."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

GM houdt vast aan dieselcenter in Turijn - Automobielmanagement.nl

GM houdt vast aan dieselcenter in Turijn

Ondanks de verkoop van Opel aan PSA houdt General Motors vast aan zijn dieselontwikkelfaciliteit in Turijn, dat in 2005 werd opgezet na de mislukte samenwerking met Fiat. Volgens ontwikkelchef Pierpaolo Antonioli is er genoeg toekomst voor ‘zijn’ centrum.

"Voor GM is dit de enige faciliteit in de wereld waar dieseltechniek wordt ontwikkeld. We bedienen daarmee niet alleen Europa maar zijn wereldwijd actief. Onze afzetmarkt bevindt zich nu vooral in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Thailand, Korea en India."

Verwacht GM de verkoop van dieselmodellen te vergroten nu Opel geen deel meer uitmaakt van het concern? "We beschikken nu over 5 ‘dieselfamilies’, waaronder de 6.6 liter 8-cilinder Duramax voor de Silverado, de 2.8 liter 4-cilinder voor de Colorado pick-up en de 1.6 liter voor de Chevy Equinox en Cruze. Bovendien hebben we zojuist de nieuwe 3.0 liter 6-cilinder diesel geïntroduceerd in de nieuwe Chevrolet Silverado pick-up. Dit is een nieuw segment voor ons en we verwachten er veel van."

"Met uitzondering van de 6.6 liter 8-cilinder zijn de motoren allemaal in Turijn ontwikkeld. Sowieso hebben we een belangrijke strategie ontwikkeld rondom diesel die nu in Noord-Amerika wordt uitgerold. En ja, het klopt weliswaar dat de markt voor pure dieselauto’s zal krimpen, maar ik zie een toekomst voor hybridemodellen waardoor het aandeel van dieselmotoren ongeveer gelijk zal blijven."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding