Subaru wil hele auto bij ‘recall’ vervangen

Subaru roept in ieder geval in de VS een flink aantal pas geleverde auto’s terug, niet om een onderdeel te verhelpen of software bij te stellen maar om de hele auto te vervangen door een nieuwe of die voor de volle prijs terug te kopen.

Bij een aantal dit jaar gebouwde Legacy’s en Outback’s mankeert er onder de motorkap het éen en ander aan de lassen in het gebied ter hoogte van het schutbord. De National Highway Traffic Safety Authority heeft Subaru daarom opgedragen de auto’s terug te halen. 

De NHTSA benadrukt wel dat het gewraakte onderdeel is geleverd door een toeleverancier van Subaru. De ‘recall’ heeft betrekking op rond de 2.000 auto’s waarbij de fabrikant ervan uitgaat dat het technische mankement zich bij niet meer dan 12 procent daarvan voordoet. Bovendien zijn er slechts enkele tientallen daadwerkelijk verkocht voordat het probleem bij Subaru zelf aan het licht kwam. De kopers van die auto’s krijgen nu een nieuwe of hun geld terug, heeft de Japanse fabrikant laten weten. Alle niet verkochte auto’s zullen voordat ze in de handel komen alsnog nauwkeurig worden onderzocht om te kijken of er wat mankeert aan de lassen.

Subaru wil hele auto bij ‘recall’ vervangen - Automobielmanagement.nl

Subaru wil hele auto bij ‘recall’ vervangen

Subaru roept in ieder geval in de VS een flink aantal pas geleverde auto’s terug, niet om een onderdeel te verhelpen of software bij te stellen maar om de hele auto te vervangen door een nieuwe of die voor de volle prijs terug te kopen.

Bij een aantal dit jaar gebouwde Legacy’s en Outback’s mankeert er onder de motorkap het éen en ander aan de lassen in het gebied ter hoogte van het schutbord. De National Highway Traffic Safety Authority heeft Subaru daarom opgedragen de auto’s terug te halen. 

De NHTSA benadrukt wel dat het gewraakte onderdeel is geleverd door een toeleverancier van Subaru. De ‘recall’ heeft betrekking op rond de 2.000 auto’s waarbij de fabrikant ervan uitgaat dat het technische mankement zich bij niet meer dan 12 procent daarvan voordoet. Bovendien zijn er slechts enkele tientallen daadwerkelijk verkocht voordat het probleem bij Subaru zelf aan het licht kwam. De kopers van die auto’s krijgen nu een nieuwe of hun geld terug, heeft de Japanse fabrikant laten weten. Alle niet verkochte auto’s zullen voordat ze in de handel komen alsnog nauwkeurig worden onderzocht om te kijken of er wat mankeert aan de lassen.