Schadeherstellers, autoruitspecialisten en universele garagebedrijven krijgen steeds vaker te maken met ADAS-kalibratie. Na schadeherstel, het vervangen van de voorruit, een wieluitlijning of andere werkzaamheden aan het onderstel of de stuurinrichting, moeten de rijhulpsystemen opnieuw gekalibreerd worden. Met het universele DAS 3000 kalibratiesysteem is dit volgens Bosch snel uit te voeren volgens de richtlijnen van autofabrikanten.

Automatisch

‘Dankzij het Dual Camera Systeem met 3D-technologie en geïntegreerde camera’s en software wordt de afstand ten opzichte van het voertuig automatisch gemeten en gebeurt de uitlijning op de rijas volledig digitaal. Dit maakt snel positioneren mogelijk, zonder meetlint of laser. Ook een wieluitlijner is niet langer nodig,’ laat Bosch in een verklaring weten.

Verkeersveiligheid

De 3D-technologie is volgens het bedrijf driemaal nauwkeuriger dan een reguliere laserpositionering en vijfmaal beter dan een meting met meetlint. ‘De kalibratie van camera’s en radars wordt hierdoor verbeterd, wat de werking van het ADAS-systeem en de verkeersveiligheid ten goede komt’, aldus Bosch.