MC20 luidt nieuw tijdperk in voor Maserati

Maserati hoopt met de komst van de supercar MC20 een nieuw tijdperk in te luiden. De auto is voorzien van de 630 pk Nettuno-motor waarmee Maserati voor het eerst in twintig jaar weer in eigen huis gebouwde motoren gebruikt. Omdat de auto nog geen 1.500 kilo weegt komt de vermogen-gewichtsverhouding uit op slechts 2,33 kilo/pk. Een record.

Met het supercarmerk uit de stal van Fiat Chrysler Automobiles gaat het al lange tijd niet goed. In de eerste helft van dit jaar kon Maserati wereldwijd net 2.000 automobielen afleveren, de helft minder dan in dezelfde periode in 2019. Het merk leed opnieuw verlies van dit keer 99 miljoen euro wat tot een negatieve marge van 53 procent leidde.

Fanfare

Maar de lancering van de MC20 moet aan die misère een eind maken. De auto wordt gebouwd in de al tachtig jaar bestaande Viale Ciro Menotti fabriek in Modena waar tot eind vorig jaar de GranTurismo en GranCabrio modellen van de band rolden. Voor het nieuwe product is de fabriek wel helemaal omgebouwd en aangepast. De MC20 werd met veel fanfare onthuld op het Circuit van Modena met tegelijkertijd twee soortgelijke evenementen in New York en Tokyo. CEO Davide Grasso: “Voor ons merk is de tijd weer aangebroken om op te bouwen en om vooruit te kijken.’’ Hij kondigde in dat kader aan dat Maserati volgend jaar een nieuwe SUV en kort daarna een nieuwe versie van de GranTurismo op de rol heeft staan.

MC20 luidt nieuw tijdperk in voor Maserati - Automobielmanagement.nl

MC20 luidt nieuw tijdperk in voor Maserati

Maserati hoopt met de komst van de supercar MC20 een nieuw tijdperk in te luiden. De auto is voorzien van de 630 pk Nettuno-motor waarmee Maserati voor het eerst in twintig jaar weer in eigen huis gebouwde motoren gebruikt. Omdat de auto nog geen 1.500 kilo weegt komt de vermogen-gewichtsverhouding uit op slechts 2,33 kilo/pk. Een record.

Met het supercarmerk uit de stal van Fiat Chrysler Automobiles gaat het al lange tijd niet goed. In de eerste helft van dit jaar kon Maserati wereldwijd net 2.000 automobielen afleveren, de helft minder dan in dezelfde periode in 2019. Het merk leed opnieuw verlies van dit keer 99 miljoen euro wat tot een negatieve marge van 53 procent leidde.

Fanfare

Maar de lancering van de MC20 moet aan die misère een eind maken. De auto wordt gebouwd in de al tachtig jaar bestaande Viale Ciro Menotti fabriek in Modena waar tot eind vorig jaar de GranTurismo en GranCabrio modellen van de band rolden. Voor het nieuwe product is de fabriek wel helemaal omgebouwd en aangepast. De MC20 werd met veel fanfare onthuld op het Circuit van Modena met tegelijkertijd twee soortgelijke evenementen in New York en Tokyo. CEO Davide Grasso: “Voor ons merk is de tijd weer aangebroken om op te bouwen en om vooruit te kijken.’’ Hij kondigde in dat kader aan dat Maserati volgend jaar een nieuwe SUV en kort daarna een nieuwe versie van de GranTurismo op de rol heeft staan.