Volkswagen e-Up net zo veilig als conventionele versie (filmpje)

De Duitse ADAC heeft de elektrische Volkswagen e-Up onderworpen aan een uitgebreide crashtest. Daaruit blijkt dat hij net zo veilig is al de conventionele Up met benzinemotor. De auto scoort bovendien zeer hoog in de Ecotest van ADAC.

Volgens ADAC gedraagt de e-Up zich als een volwassen auto. Ondanks het feit dat hij 250 kilo zwaarder is dan de reguliere Up en een enorm ‘high voltage’ batterijpakket met zich meesjouwt, toonde hij verrassend goede resultaten. Bij de frontale botsing met een snelheid van 64 km/uur bleef het passagierscompartiment volledig intact. De elektrische systemen, waaronder de motor, het batterijpakket en de kabels, kregen slechts een lichte schok te verduren. De resultaten van de test zijn volgens ADAC vergelijkbaar met die van de Misubishi i-MiEV. Bij de crashtest daarvan in 2011 werd ook geen ongewoon risico gemeten.

De Volkswagen e-Up werd door ADAC ook in de Ecotest opgenomen. Met een gemiddelde CO2-uitstoot van 77 g/km – inclusief de uitstoot die vrijkomt bij het gehele productieproces – verdiende de e-Up in totaal 101 punten. Geen enkele andere auto scoorde ooit meer punten in de Ecotest van ADAC.

Bron: ZERauto

 

Volkswagen e-Up net zo veilig als conventionele versie (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Volkswagen e-Up net zo veilig als conventionele versie (filmpje)

De Duitse ADAC heeft de elektrische Volkswagen e-Up onderworpen aan een uitgebreide crashtest. Daaruit blijkt dat hij net zo veilig is al de conventionele Up met benzinemotor. De auto scoort bovendien zeer hoog in de Ecotest van ADAC.

Volgens ADAC gedraagt de e-Up zich als een volwassen auto. Ondanks het feit dat hij 250 kilo zwaarder is dan de reguliere Up en een enorm ‘high voltage’ batterijpakket met zich meesjouwt, toonde hij verrassend goede resultaten. Bij de frontale botsing met een snelheid van 64 km/uur bleef het passagierscompartiment volledig intact. De elektrische systemen, waaronder de motor, het batterijpakket en de kabels, kregen slechts een lichte schok te verduren. De resultaten van de test zijn volgens ADAC vergelijkbaar met die van de Misubishi i-MiEV. Bij de crashtest daarvan in 2011 werd ook geen ongewoon risico gemeten.

De Volkswagen e-Up werd door ADAC ook in de Ecotest opgenomen. Met een gemiddelde CO2-uitstoot van 77 g/km – inclusief de uitstoot die vrijkomt bij het gehele productieproces – verdiende de e-Up in totaal 101 punten. Geen enkele andere auto scoorde ooit meer punten in de Ecotest van ADAC.

Bron: ZERauto