Toyota ontwikkelt waterstof door

Precies twee jaar geleden presenteerde Toyota op de Tokyo Motor Show de eerste conceptuele productie waterstofauto; de uitgesproken gelijnde FCV-R. De FCV Concept die nu in de spotlights wordt gezet, borduurt verder op dat eerste ontwerp.

De 4,87 meter lange FCV Concept krijgt een actieradius van ‘ten minste 500 kilometer’ en tanken neemt nog geen drie minuten in beslag. De twee kleine, lichtgewicht en extreem sterke waterstoftanks zijn weggewerkt onder het koetswerk zodat binnen in de auto plaats is voor een gezin en hun bagage.

De aandrijflijn heeft een vermogen van ‘ten minste 100 kW’ en is voorzien van een boost converter die kortstondig extra vermogen kan bieden. Toyota zag kans om de power output van de Fuel Cell Stack ten opzichte van de al rijdende Toyota FCHV-adv meer dan te verdubbelen naar 3 kW per liter.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Toyota ontwikkelt waterstof door - Automobielmanagement.nl

Toyota ontwikkelt waterstof door

Precies twee jaar geleden presenteerde Toyota op de Tokyo Motor Show de eerste conceptuele productie waterstofauto; de uitgesproken gelijnde FCV-R. De FCV Concept die nu in de spotlights wordt gezet, borduurt verder op dat eerste ontwerp.

De 4,87 meter lange FCV Concept krijgt een actieradius van ‘ten minste 500 kilometer’ en tanken neemt nog geen drie minuten in beslag. De twee kleine, lichtgewicht en extreem sterke waterstoftanks zijn weggewerkt onder het koetswerk zodat binnen in de auto plaats is voor een gezin en hun bagage.

De aandrijflijn heeft een vermogen van ‘ten minste 100 kW’ en is voorzien van een boost converter die kortstondig extra vermogen kan bieden. Toyota zag kans om de power output van de Fuel Cell Stack ten opzichte van de al rijdende Toyota FCHV-adv meer dan te verdubbelen naar 3 kW per liter.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding