Gerichte reclames 

Voor de ontwikkeling van het reclameplatform werd een samenwerking met het Duitse software SAP aangegaan. De technologie moet vanuit de actuele locatie van de auto en het aankoopgedrag van de bestuurder gerichte reclames aanbieden. De Duitse autofabrikant benadrukt wel dat het aanbod alleen wordt geactiveerd indien de autobestuurder zich akkoord heeft verklaard met de ontvangst van commerciële voorstellen.  

Aanbieden voorstellen 

"Het voertuig zal aan de bestuurder voorstellen aanbieden die gelinkt zijn aan de actuele context, de geschiedenis van de bestuurder en relevante aanbiedingen langs het gevolgde traject", zegt Jörg Preissinger, projectmanager onderzoek en technologie bij BMW. Onder meer zouden de boodschappen kunnen verwijzen naar de aanwezigheid van een vestiging van een restaurantketen langs de geplande route van de autobestuurder. Ook zou de bestuurder attent kunnen worden gemaakt op de aanwezigheid van winkelcentra of speciale aanbiedingen. De bestuurder zou echter zelf kunnen aangeven welke boodschappen zijn interesse zouden kunnen hebben.  

Testfase

Het project zit nog wel in een testfase. Het systeem moet volgens BMW beschouwd worden als een virtuele marktplaats van de toekomst, waarbij op basis van locatie aanbiedingen en diensten worden aangeboden die relevant zijn voor een specifieke route en eindbestemming.

Bron: Autointernationaal