Mercedes: licentie voor autonoom rijden in Silicon Valley

De staat Californië in de VS heeft met de Senate Bill No. 1298 een wettelijke toestemming geïntroduceerd voor het afgeven van officiële licenties om zelfrijdende auto’s te testen op de openbare weg.

Tegelijkertijd met de inwerkingtreding van ‘Senate Bill No. 1298′ ontving Mercedes-Benz de licentie om zelfrijdende auto’s in het dagelijkse verkeer op de wegen van Californië te testen. Mercedes is bijna twintig jaar in Silicon Valley gevestigd en dit betekent een verdere uitbreiding van de researchactiviteiten in Amerika. "Met de toestemming kunnen we in de VS het testen van zelfrijdende auto’s op een nieuw, hoger niveau brengen," aldus topman Thomas Weber, verantwoordelijk voor R&D. "In de toekomst zullen de researchauto’s voor autonoom rijden bijna dagelijks op de openbare weg worden getest. Net zoals bij de testritten in Duitsland behoren deze testauto’s tot de huidige modellijnen van de Mercedes S- en E-Klasse. "In Duitsland hebben wij vorig jaar augustus met de Bertha-Benz rit aangetoond dat autonoom rijden in druk stadsverkeer en op buitenwegen technisch mogelijk is. Met de tests in Californië verbreden wij nu de horizon voor onze testauto’s door ze de verkeersomstandigheden in Amerika bij te brengen."

 

Mercedes: licentie voor autonoom rijden in Silicon Valley - Automobielmanagement.nl

Mercedes: licentie voor autonoom rijden in Silicon Valley

De staat Californië in de VS heeft met de Senate Bill No. 1298 een wettelijke toestemming geïntroduceerd voor het afgeven van officiële licenties om zelfrijdende auto’s te testen op de openbare weg.

Tegelijkertijd met de inwerkingtreding van ‘Senate Bill No. 1298′ ontving Mercedes-Benz de licentie om zelfrijdende auto’s in het dagelijkse verkeer op de wegen van Californië te testen. Mercedes is bijna twintig jaar in Silicon Valley gevestigd en dit betekent een verdere uitbreiding van de researchactiviteiten in Amerika. "Met de toestemming kunnen we in de VS het testen van zelfrijdende auto’s op een nieuw, hoger niveau brengen," aldus topman Thomas Weber, verantwoordelijk voor R&D. "In de toekomst zullen de researchauto’s voor autonoom rijden bijna dagelijks op de openbare weg worden getest. Net zoals bij de testritten in Duitsland behoren deze testauto’s tot de huidige modellijnen van de Mercedes S- en E-Klasse. "In Duitsland hebben wij vorig jaar augustus met de Bertha-Benz rit aangetoond dat autonoom rijden in druk stadsverkeer en op buitenwegen technisch mogelijk is. Met de tests in Californië verbreden wij nu de horizon voor onze testauto’s door ze de verkeersomstandigheden in Amerika bij te brengen."